اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر:

مابه‌التفاوت افزایش مستمری روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: براساس تصمیم هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار است در حقوق تیرماه مستمری‌بگیران روستایی افزایش 25 درصدی اعمال شود.

مابه‌التفاوت افزایش مستمری روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود

احمد شیرزادی در حاشیه مراسم معارفه مدیر بیمه اجتماعی روستایی و عشایری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این افزایش 25 درصدی در حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق اعمال شده و می‌توانند رقم آن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار سرپرست خانوار از جامعه عشایری و روستایی از مزایای این صندوق استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این تعداد جمعیت تحت پوشش می‌توانند مشمول تعهدات و مزایای صندوق باشند.

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خاطر نشان کرد: ‌صندوق بیمه اجتماعی عشایری و روستایی از سال 84 شکل گرفته و براساس مصوبه هیئت دولت قرار است ما در سه بخش به مشمولان و بیمه‌شدگان خدمات ارائه کنیم.

شیرزادی این خدمات را شامل مستمری دوران پیری و بازنشستگی برای جمعیت روستایی بیان کرد و ادامه داد: قبل از تشکیل صندوق این اقشار تولیدکننده زحمتکش هیچ‌گونه مزایا و مستمری را در ایام بازنشستگی و کهولت سن دریافت نمی‌کردند که با تشکیل این صندوق به راحتی می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی دومین تعهد را تعهد از کارافتادگی بیمه‌شدگان بیان کرد و یادآور شد: اگر بیمه شده‌ای بر اثر حادثه و یا بیماری توان 66 درصد کار را از دست بدهد با تشخیص کمیسیون پزشکی از کارافتاده تلقی شده و مشمول مزایای مستمری از کارافتادگی می‌شوند.

مشاور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیان کرد:‌ مستمری بازماندگان بیمه شده نیز سومین خدمات این صندوق است که به خانواده متوفی پرداخت می‌شود تا آنها از مزایای بیمه شده اصلی و مستمری ماهانه بهره‌مند شوند.

شیرزادی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری شامل بیمه درمان نیست بلکه مشمول بیمه بازنشستگی و اجتماعی است، گفت: هیچ‌گونه بحثی برای پیوستن این صندوق به سایر صندوق‌های بازنشستگی مطرح نیست.

این مسئول در مورد تجمیع فعالیت‌های بیمه‌ای آن هم در حوزه درمان افزود: حرکت خوبی است که دولت در قالب تشکیل بیمه سلامت پیگیری می‌کند که انتظار می‌رود با تجمیع شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای مردم به صورت یکسان از خدمات در این زمینه استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول