اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کاشان خواستار شد

کاهش تعرفه برق خانگی در کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با ارسال نامه‌ای از معاون استاندار و فرماندار کاشان، خواستار تغییر منطقه گرمسیری کاشان برای کاهش تعرفه‌های مصارف برق خانگی شهروندان شد.

کاهش تعرفه برق خانگی در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، سیدمهدی ناظم‌رضوی اظهار کرد: با تعیین تعرفه‌های مصارف خانگی توسط وزارت نیرو در سال جاری این شهرستان از مزیت‌های مناطق گرمسیری برخوردار نیست.

وی افزود: این شهرستان در منطقه چهار مناطق چهارگانه گرمسیری کشور قرار گرفته که این تقسیم‌بندی بر خلاف واقعیت و وضعیت آب و هوایی این شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: در سال جاری استان قم با تعیین درجه مناطق گرمسیری از منطقه چهار به سه گرمسیری کشور تا پله اول مصرف هزار کیلووات برق تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشابه بودن وضعیت آب و هوایی کاشان با استان قم گفت: تخفیف تعرفه‌های مصارف خانگی این استان از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته ولی کاشان با شرایط آب و هوایی یکسان از دو ماه تخفیف برخوردار است.

به گفته وی برخی از شهرهای گرم کشور مانند کازرون، جهرم، خشت و کمارج در سال گذشته در منطقه چهار گرمسیری قرار داشته‌اند که بنابر تصمیم وزرات نیرو امسال در منطقه دو قرار گرفته‌اند.

ناظم رضوی گفت: فرماندار و مسئولان کاشان باید با پیگیری‌های لازم وضعیت آب و هوایی این شهرستان را به وزارت نیرو منعکس کرده و نسبت به تغییر منطقه گرمسیری آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران و کمبود آب در کاشان تغییر منطقه گرمسیری این شهرستان سبب می‌شود تا شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف آب به جای کولرهای آبی از کولر گازی استفاده کنند.

انتهای پیام/2406/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول