اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

اجرای جشنواره مجسمه‌های شنی در سواحل مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور اعضای کانون پرورش فکری مازندران خبر داد.

اجرای جشنواره مجسمه‌های شنی در سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی از برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی با حضور اعضای کانون پرورش فکری مازندران خبر داد.

وی گفت: این جشنواره ویژه اعضای نوجوان پسر 11 تا 17 سال مراکز فرهنگی و هنری کانون بوده و در مرحله مقدماتی از 11 تا 16 مرداد ماه سال‌جاری در سواحل دریا برگزار می‌شود و در مرحله استانی نیز در تاریخ اول تا سوم شهریور در ساحل سیترا شهرستان نوشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه این جشنواره با عنوان مجسمه‌های شنی و با موضوع کتاب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و افزایش حس لذت کتابخوانی در بین اعضای نوجوان با بهره‌مندی از ظرفیت فعالیت جذاب و پرمخاطب مجسمه‌سازی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر در این جشنواره بوده است.

گرجی با بیان دیگر اهداف این طرح اظهار کرد: افزایش حس مشارکت و همدلی بین اعضا در یک فعالیت گروهی، شناخت، کشف و تقویت مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های اعضا در کنار یکدیگر، شناخت عناصر پیرامونی و محیطی و استفاده از آن به عنوان یک ابزار هنری و تشویق اعضا به انجام کارگروهی و شیوه‌های انجام آن با توجه به قابلیت‌های آنها از عمده اهداف این جشنواره است.

این مدیر فرهنگی در مورد نحوه برگزاری این جشنواره یادآور شد: مربیان کانون از بین کتاب‌های موجود مراکز، 10 عنوان کتاب انتخابی از سوی اعضا را که از حیث محتوا و تصویر دارای زیبایی و جذّابیت‌های لازم باشد در اختیار گروه‌های داوطلب قرار می‌دهد تا تصاویر آن کتاب‌ها در قالب مجسمه‌های شنی ساخته شود.

عزیززاده گرجی ادامه داد: بر این ‌اساس با توجه به ماهیت محتوایی و تصویری کتاب‌های گروه سنی نوجوان، اعضا می‌توانند در کار مجسمه‌سازی خود به بازآفرینی شخصیت‌ها و تصاویر واقعی یا تخیلی کتاب مورد نظر اقدام کنند.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول