اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

صلح امام حسن(ع) دستگاه بنی‌امیه را رسوا کرد

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اگر صلح امام حسن(ع) نبود، قیام امام حسین(ع) نتیجه نمی‌داد، این صلح سبب رسوایی دستگاه بنی‌امیه شد که در برابر تعهدها و قراردادها ایستاده بودند.

صلح امام حسن(ع) دستگاه بنی‌امیه را رسوا کرد

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: حفظ امت اسلامی از انحرافات و جلوگیری از ورود کج‌روی‌های دینی و رفتاری در جامعه اسلامی یکی از اساسی‌ترین فلسفه‌های امامت است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه امیر مومنان(ع) به شهادت رسیدند، مردم با امام حسن مجتبی(ع) بیعت کردند و امام با قدرت تمام برای حفظ حکومت اسلامی تلاش کردند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اقدامات امام حسن مجتبی(ع) گفت: این امام بزرگوار در مراحل اولیه سعی کردند در برابر دستگاه بنی‌امیه، تبلیغات آنها و جنگ‌هایی که ایجاد می‌کردند، مقاومت کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آنچه در تاریخ اسلام وجود دارد، امام لشکرهایی برای مبارزه با بنی امیه فراهم کردند، ولی یکی از عوامل مهمی که مانع شد که امام نتواند به درستی به اهداف خود برسند، وجود انحراف در برخی از پیروانش بود.

یوسفی‌مقدم عنوان کرد: برخی از پیروان امام حسن(ع) فریب تبلیغات دستگاه بنی‌امیه را خوردند و برخی از آنها تطمیع و فریفته دستگاه بنی‌امیه شدند و امام حسن(ع) را تنها گذاشتند.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط سختی که برای حضرت به وجود آمد، ناچار شدند که صلح را بپذیرند، ولی به گونه‌ای صلح را پذیرفتند که اثبات کنند دستگاه بنی‌امیه به هیچ پیمانی پایبندی ندارد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: در حقیقت صلح امام حسن(ع) زمینه‌ای برای قیام امام حسین(ع) فراهم کرد و اگر صلح این امام بزرگوار نبود، قیام امام حسین(ع) راه به جایی نمی‌برد، این صلح سبب رسوایی دستگاه بنی امیه شد.

وی عنوان کرد: صلح امام حسن(ع) زمینه‌ای شد تا به تدریج مردم به هویت دستگاه بنی‌امیه پی ببرند و اگر امروز در جهان اسلام حیاتی برای اسلام بوده، به برکت خون امام حسین(ع) و صلح امام حسن مجتبی(ع) است.

یوسفی‌مقدم ادامه داد: صلح امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام حسین(ع) زمینه را فراهم کرد تا امت اسلام بتواند دقیق‌تر و عمیق‌تر به ارزش‌های اسلامی فکر کند و جریان صلح و شهادت این دو امام بزرگوار به عنوان ابزار بزرگی برای مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی و ستم در امت اسلام مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/78003/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول