اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حاشیه های دیدار جمعی شاعران با رهبر انقلاب/اجمالی

کتاب «عصرانه‌های ادبی خبرگزاری فارس» تقدیم رهبر انقلاب شد

کتاب «عصرانه‌های ادبی خبرگزاری فارس» که گزارشی از مراسم پاسداشت شاعران و نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این خبرگزاری است، تقدیم رهبر انقلاب شد.

کتاب «عصرانه‌های ادبی خبرگزاری فارس» تقدیم رهبر انقلاب شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در شب میلاد امام حسن علیه السلام، جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر انقلاب دیدار کردند.

در این مراسم ابتدا شاعران نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کرده و سپس روزه خود را همراه با رهبر انقلاب افطار کردند. برخی از شاعران نیز از فرصت مهیا شده استفاده کرده و مجموعه‌های شعر خود را تقدیم معظم له کردند.

پیش از آغاز مراسم شعر خوانی و پس از اینکه شاعران مرد از نزدیک با آیت‌الله خامنه‌ای به گفت‌وگو پرداختند، ایشان در جمع بانوان شاعر هم حاضر شدند و به شکل خاص با آنها به صحبت پرداختند. در این حین زینب عزیزی خواهر «احمد عزیزی» از شاعران آئینی کشورمان ضمن گزارشی از احوالات برادرش برای رهبر انقلاب آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم تمام قدرت‌های دنیا در مقابل عظمت شما زانو بزنند.

رهبر انقلاب نیز در پاسخ شعر خوانی و صحبت های زینب عزیزی خطاب به او فرمودند: ماشاءالله شما چیزی از آقای عزیزی کم ندارید و همانند ایشان شعر خوانده و صحبت می‌کنید.

در حین صحبت شاعران با رهبر انقلاب خبرنگار خبرگزاری فارس کتاب «عصرانه‌های ادبی خبرگزاری فارس» حاوی برنامه‌های چهارشنبه‌های این خبرگزاری که اختصاص به برگزاری نشست و گفت‌وگو با شاعران و نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب دارد و به شکل مشروح در قالب کتاب بزودی منتشر می‌شود، خدمت رهبر انقلاب تقدیم شد که معظم له با تورق این کتاب فرمودند: «در جریان هستم و حتما کتاب‌هایی از این قبیل و آثاری را که شاعران به بنده هدیه می‌دهند مطالعه کرده و بر آن مطلبی می‌نویسم.»

در این ملاقات حاضران از رهبر انقلاب تقاضای چفیه کردند که ایشان به تک تک این درخواست‌ها پاسخ داده و چفیه را هدیه می دادند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، سید علی موسوی گرمارودی، حمید سبزواری و تعداد بسیاری از شاعران حضور داشتند.

این مراسم در پایان با فرمایشات رهبر انقلاب به پایان رسید، اما حضرت آقا در خلال شعرخوانی‌ها بارها از ابیات شاعران جوانان در سرایش و قرائت اشعار خوب احساس رضایت کرده و چندین مرتبه از کلمه «آفرین» برای شاعران جوان استفاده کردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول