اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

شورای نگهبان به جناح و قدرت خاصی وابستگی ندارد

امام جمعه کازرون گفت: شورای نگهبان به جناح و قدرت خاصی وابستگی ندارد.

شورای نگهبان به جناح و قدرت خاصی وابستگی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعدازظهر امروز در همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان بر انتخابات شهرستان کازرون که با حضور ائمه جمعه قائمیه و بالاده و جمعی از اعضای ناظران شورای نگهبان این شهرستان در سالن مکتب‌الزهرا (س) کازرون برگزار شد با گرامیداشت میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی اظهار داشت: تأسیس شورای نگهبان در راستای حفظ و حراست از اسلامیت نظام ازجمله اقدامات ویژه حضرت امام (ره) در بدو انقلاب به‌شمار می‌رود.

وی گفت: امروزه نظام حاکمیتی در کشورهایی مانند عربستان، پاکستان، افغانستان و موریتانی برمبنای اسلام و جمهوریت است اما جمهوری اسلامی ایران باوجود شورای نگهبان قابل قیاس با آن‌ها نیست.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران به‌ دلیل اینکه شورای نگهبان وظیفه حفظ و حراست از اسلامیت نظام رابرعهده دارد، بنابراین تمام قوانین کشور براین مبنا تعریف و به اجرا درمی‌آید.

خرسند بابیان اینکه شورای نگهبان حفاظت از اسلامیت نظام و همچنین جمهوریت نظام را برعهده دارد افزود: قانون اساسی دربحث حفظ نظام، نظارت استصوابی و در بخش جمهوریت نظارت بر انتخابات را که نماد مردم‌سالاری دینی بوده در اختیار شورای نگهبان قرار داده است.

وی به مقایسه دستگاه نظارتی بر انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با دستگاه‌های نظارتی در دنیا پرداخت و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی دنیا وابسته به قدرت، ثروت و احزاب بوده اما نظارت شورای نگهبان با وجود شش فقیه عادل و مجتهد جامع‌الشرایط از هرگونه تعصبات جناحی، حزبی و طایفه‌ای به دوراست.

امام جمعه کازرون از خرده‌گیری برخی افراد که عملکرد شورای نگهبان را به دور از عدالت قلمداد می‌کنند انتقاد کرد و متذکر شد: این‌گونه افراد معنای عدالت را نمی‌دانند و فقط زمانی که انتخابات بر وفق مرادشان نیست جیغ می‌کشند.

خرسند اذعان داشت: شورای نگهبان به دلیل گلوگاه بودن که اجازه به نفوذی‌ها نمی‌دهد امروزه بسیار مورد هجمه و بدترین حملات بی‌رحمانه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گرچه قانون انتخابات کشور دارای نواقصی بوده اما با نظارت شش فقیه عادل و مجتهد و شش حقوقدان از سلامت کامل برخوردار است.

امام جمعه کازرون به وقوع فتنه 88 ازسوی عده‌ای که انتخابات به نفعشان نبود اشاره کرد و افزود: جریانات سیاسی در آن زمان که انتخابات به نفعشان نبود بدترین تهمت‌ها و افتراها را به نظام وارد کردند اما در انتخابات اخیر که به نفعشان بود زبان به تحسین و «به به» گشودند و دم از مردم‌سالاری دینی زدند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود به نقش فرزندان هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: با احترامی که به شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قائل هستیم اما این دلیل براین نیست که رفتار فرزندان ایشان را تائید کنیم چراکه در فتنه 88 نزدیک به هشت ماه برای کشور دردسر ایجاد کردند.

وی تبلیغات زودهنگام انتخابات را خیانت به کشور دانست و متذکر شد: باید بگذاریم کشور در آرامش باشد تا مسئولان بتوانند مشکلات اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنند.

امام جمعه کازرون به آن دسته افرادی که درحال حاضر رقابت انتخاباتی خود را با بذل و بخشش آغاز کرده‌اند هشدار داد و یادآور شد: این‌گونه افراد بدانند که دستگاه‌های نظارتی شورای نگهبان عملکرد آنان را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول