اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان:

647 خانوار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان گفت: در حال حاضر 647 خانوار مستمری‌بگیر این صندوق هستند.

647 خانوار مستمری‌بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان هستند

مهدی سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عضویت 50 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر 647 خانوار مستمری‌بگیر این صندوق هستند.

وی در خصوص بحث تعرفه‌ها بیان کرد: در حال حاضر پایین‌ترین مبلغ 120 هزار تومان و بالاترین مبلغ 300 هزار تومان برای یک سال است که افراد با پرداخت هر یک از مبالغ در استفاده از مزایای صندوق و مستمری متفاوت هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان با اشاره به اجرای بخشنامه حذف سقف سنی در سال جاری ادامه داد: در گذشته متقاضیان با داشتن سن 55 سال برای آقایان و 50 سال برای خانم‌ها نمی‌توانستند در صندوق ثبت‌نام کنند که با اجرای بخشنامه جدید افراد از سن 18 سال با هر سنی مجاز به ثبت‌نام هستند.

وی ادامه داد: بخشنامه بیمه کشاورزان غیرساکن در روستاها نیز در سال جاری در دستور کار صندوق قرار گرفت و اجرایی شد.

سماواتی گفت: بر اساس این بخشنامه 230 شغل طی تفاهمنامه‌ای بین تعاون روستایی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشخص شده است.

وی اضافه کرد: افراد فعال در این مشاغل که مدتی در روستا و مدتی در شهر هستند، می‌توانند با مراجعه به جهاد یا صنف کشاورزی و ارائه تأییدیه از این نهادها به صندوق بیمه از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همدان اظهار کرد: با اجرای این دو بخشنامه در سال جاری آمار بیمه‌شدگان صندوق سه برابر افزایش داشته که با ادامه این روند امسال جامعه خوبی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات اجرایی در سال جاری ارائه آمار تفکیکی نسبت به جمعیت هر دهستان به کارگزاری‌ها در راستای پوشش بیمه‌ای جمعیت مشمول است.

سماواتی با بیان اینکه بر اساس سرشماری‌های سال 90 و آمار سازمان جهاد کشاورزی جمعیت مشمول صندوق در هر منطقه را برآورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کارگزاران ملزم به جذب جمعیت مشمول صندوق بر اساس آمار تفکیکی خود تا پایان سال هستند.

انتهای پیام/89006/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول