اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بندهای طرح آتش‌بس مصر برای غزه

دوشنبه‌شب وزارت خارجه مصر از طرح این کشور برای آتش بس در نوار غزه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین خبر داده بود که بندهای این توافق منتشر شده است.

بندهای طرح آتش‌بس مصر برای غزه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی، مصر که بارها از تلاشش برای پایان دادن به این حملات سخن گفته بود طرحی برای آتش بس ارائه کرد.

این طرح بلافاصله مورد قبول کابینه رژیم صهیونیستی قرار گرفت که صبح امروز سه‌شنبه برای بررسی طرح تشکیل جلسه داد اما گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس اعلام کردند که هنوز طرح رسما به آنان اعلام نشده است.

بر اساس این طرح رژیم‌صهیونیستی باید متعهد شود که هیچ عملیات نظامی دیگری چه به صورت هوایی، دریایی و یا زمینی علیه نوار غزه اجرا نکند و مردم و غیر نظامی‌ها را هدف قرار ندهد.

بر اساس طرح آتش بس مصر همه گروه‌های فلسطینی نیز باید از آنچه «اعمال خشونت آمیز علیه اسرائیل» نامیده شده، دست بردارند و هیچ راکتی به سوی اسرائیل شلیک نکنند یا اینکه شهرک نشینان اسرائیلی را نیز مورد هدف قرار ندهند.

بر اساس این طرح، باید بعد از ایجاد ثبات امنیتی گذرگاه‌های نوار غزه برای عبور اشخاص و کالاها گشوده شوند.

قرار شده است که بقیه موضوعات نیز در گفت‌وگوهای دو جانبه بررسی شود و ساعت 6 به وقت گرینویچ روز (15/7/2014) برای اجرای این طرح آتش بس تعیین شده بود و اینکه دو طرف باید بدون هیچ پیش شرطی این توافق را پذیرفته و تا 12 ساعت بعد از اعلام آن لازم الاجرا است.

این طرح می‌افزاید که دو طرف همچنین باید متعهد شوند که دست به اقداماتی نخواهند زد که روند  اجرای آتش بس را دچار اختلال کند و مصر باید از هر دو طرف تضمین‌هایی در این باره دریافت کند و روند اجرای این توافق را بررسی کرده و زیر نظر داشته باشد.

انتهای پیام/ب.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول