اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) صورت می‌گیرد

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در خمین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین از تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) در این شهرستان خبر داد.

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در خمین

حجت‌الاسلام حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همزمان با 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی(ع) هیئت‌های عزاداری شهرستان با تجمع در مرکز اصلی شهر به اجرای مراسم زنجیرزنی، سینه‌زنی و عزاداری در سوگ امام اول شیعیان خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 160 هیئت مذهبی شهرستان دارای مجوز هستند که نیمی از این هیئت‌ها در مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین با بیان اینکه مراسم لیالی قدر به مدت سه شب در مصلای بزرگ شهر خمین با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم که از ساعت 11 شب تا سه صبح برگزار می‌شود مراسمی چون سخنرانی، سینه‌زنی، قرآن به سر‌گیری، قرائت دعای جوشن‌کبیر و ... اجرا می‌شود.

کریمی گفت: در طول ماه مبارک رمضان 95 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده‌اند که آموزش احکام، معارف و برگزاری نماز جماعت و ایراد سخنرانی مذهبی از مهم‌ترین فعالیت‌های مبلغین در این طرح به شمار می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین تاکید کرد: ائمه اطهار(ع) به شب‌ زنده‌داری و احیا در شب‌های قدر بسیار سفارش کرده‌اند تا حدی که در روایات احیا و شب زنده‌داری در ایام سال برای درک شب قدر از فضیلت بی‌شماری برخوردار است.

کریمی با تاکید بر اینکه باید از فرصت شب‌های قدر برای تقرب هر چه بیشتر به حضرت باری تعالی استفاده کافی و وافی را برد، اظهار کرد: در جهان امروز که دنیای جدال مادیات با معنویت است، انسان‌هایی می‌توانند در این مهلکه پیروز شوند که در پالایشگاه دعا و نیایش به ویژه در ماه‌هایی چون ماه مبارک رمضان و شب‌هایی همانند لیالی‌قدر، اندیشه و روح خویش را از زشتی‌ها پاک کنند تا ضمن گرفتن زنگار از آینه دل، اشعه این نور معنویت را که رمضان نام گرفته است در خود متجلی سازند.

وی یادآور شد: شب‌های قدر بهترین فرصت پاک شدن روح و نزدیک شدن به خدای خویش است.

انتهای پیام/87003/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول