اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کوهبنان:

160 معدنچی بیکار در کوهبنان مشغول به کار شدند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان گفت: 160 معدنچی از مجموع 260 کارگر بیکار شده معدن چشمه‌پودنه در بخش طغرالجرد شهرستان کوهبنان دعوت به کار شده‌اند.

160 معدنچی بیکار در کوهبنان مشغول به کار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، ذبیح‌الله شهنازی ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد نماز جمعه کوهبنان در محل مسجد صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: معادن ذغال‌سنگ از آغاز فعالیت خود توانسته‌اند تعداد زیادی از مردم جویای کار شهرستان کوهبنان را در درون خود مشغول به کار کنند.

وی بیان داشت: تعدادی از کارگران معادن کوهبنان به سن بازنشستگی رسیده‌اند، اما در زمینه پرداخت حقوق و مطالبات خود با مشکل مواجه بودند که با پیگیری‌های مستمر فرماندار کوهبنان، نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این مشکل در حال حاضر مرتفع شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان ادامه داد: از 85 هزار کارگر بازنشسته ذغال‌سنگ بیش از 850 کارگر بازنشسته در شهرستان کوهبنان زندگی می‌کنند و مسئولان اجرایی حدود 13 استان و بیش از 95 نماینده مجلس که بازنشستگان ذغال‌سنگ را در حوزه‌های انتخابیه خود دارند، برای رفع این مشکل تلاش کرده‌اند.

شهنازی تصریح کرد: مشکلات مربوط به جایگاه بنزین کوهبنان از جمله مشکلاتی بود که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت زمینه نارضایتی مردم شهرستان کوهبنان و مسافران را فراهم کرده بود و با برگزاری جلسات مکرر در نهایت با همکاری فرمانداری، شرکت نفت و شرکت تعاونی روستایی با واگذاری این جایگاه به بخش خصوصی در حال حاضر مشکل به‌ صورت کلی رفع شده است.

وی از مدیریت مرکز اورژانس و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان کوهبنان درخواست کرد تا با فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم گام بردارند.

شهنازی از مسئولان ادارات و نهادها درخواست کرد تا قبل از برگزاری جلسه شورای اداری در ماه آینده لیست طرح‌ها و پروژه‌هایی که زمینه کلنگ‌زنی و افتتاح آنها فراهم شده است را به معاونت برنامه‌ریزی فرماندار کوهبنان اعلام کنند تا در هفته دولت اقدامات لازم انجام گیرد.

وی عنوان کرد: بر اثر انفجار اسفندماه سال گذشته و کشته شدن چند معدنچی به دستور دادستان معدن چشمه‌پودنه به‌دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی تعطیل شد که با پیگیری‌های به عمل آمده توسط فرمانداری و بازرسان تامین اجتماعی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اواسط تیر ماه بیمه بیکاری به 160 نفر پرداخت شد که پرونده‌های خود را کامل کرده بودند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کوهبنان بیان داشت: پس از تعطیلی معدن چشمه‌پودنه در بخش طغرالجرد بیش از 260 نفر از کارگران این معدن بیکار شدند، اما با توجه به فراهم شدن مقدمات و ایجاد شرایط ایمنی کافی توسط مسئولان معدن و پیمانکاران در حال حاضر 160 کارگر این معدن دعوت به کار شده‌اند و بقیه نیز تا زمان دعوت به کار از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول