اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

امروز شام به واشینگتن منتقل شده است

فخرالدین حجازی نماینده مردم تهران: معاویه امروز آمریکا است و شام به واشینگتن منتقل شده است لازمه دوستی علی مبارزه و دشمنی با معاویه و سرمایه داران ، مارقین و مرتدین است و دوستی با عدالت و قسط لازمه اش منسجم شدن صف مومنین می‌باشد.

امروز شام به واشینگتن منتقل شده است

رخدادهای 1 مرداد 1360

چکیده

  • حجت الاسلام سید حسن بهشتی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و کاندیدای نمایندگی حزب جمهوری اسلامی در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از اصفهان صبح امروز مورد سوء قصد قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت رسید .
  • فخرالدین حجازی نماینده مردم تهران: در جهان از لحاظ تبلیغاتی خلع سلاح شویم سقوط کرده ایم ، ما اکنون حالت دفاعی داریم ولی باید به مرور حالت تهاجمی به خود بگیریم و حقیقت و در نتیجه قسط را بر دنیای امروز حاکم سازیم .
  • آیت الله اشراقی که به دعوت پرسنل پایگاه هوایی نوژه امروز به همدان رفته بود پس از یک سخنرانی دچار سکته مغزی شد که بلافاصله جهت مداوا به تهران منتقل گردید .

انتصاب نماینده امام خمینی در ستاد نظارت بر انتخابات شورایعالی قضایی

امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی حکمی آیت الله صدوقی را به عنوان نماینده خود در ستاد نظارت بر انتخابات شورای عالی قضایی منصوب کردند. در حکم امام خمینی آمده است : جنابعالی به نمایندگی از طرف اینجانب در ستاد نظارت بر انتخاب یک نفر عضو شورایعالی قضایی تعیین می‌شوید تا بر جریان این انتخاب بر طبق مقررات نظارت نمایید.(1)

ترور نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان

حجت الاسلام سید حسن بهشتی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز و کاندیدای نمایندگی حزب جمهوری اسلامی در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از اصفهان صبح امروز مورد سوء قصد قرار گرفته و در بیمارستان به شهادت رسید .  ضارب یا ضاربین صبح امروز با مراجعه به خانه شهید هنگامیکه حجت الاسلام بهشتی در را به روی آن ها باز می کرد به سمت وی تیراندازی کرده و گریختند. در جریان این ترور یک گلوله نیز به سر برادرزاده شهید سید حسن بهشتی اصابت می کند و او نیز پس از انتقال به بیمارستان به شهادت می رسد .

سید حسن بهشتی که بامداد امروز در پی سوء قصد به شهادت رسید 36 سال داشت و یکی از روحانیون مبارزی به شمار می رفت که سالیان متمادی در حوزه های علمیه قم و اصفهان به تحصیل و تدریس اشتغال داشته است . نامبرده عموزاده آیت الله شهید دکتر محمد حسینی بهشتی بود. به دنبال این حادثه پیکر مطهر شهید سید حسن بهشتی و فرزند خردسال برادرش بعد از ظهر امروز در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد .

بر اساس این گزارش حضرات آیات خادمی ، طاهری ، منتظری و جامعه روحانیت مبارز ، استاندار و انجمن اسلامی و معلمان استان اصفهان با صدور اطلاعیه هایی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید حسن بهشتی به پیشگاه امام زمان ، رهبر انقلاب و بازماندگان شهدا و محکوم کردن این عمل شنیع به دست ایادی داخلی آمریکای جنایتکار خواستار شرکت مجدانه مردم در انتخابات شدند.(2)

فخرالدین حجازی : اگر از لحاظ تبلیغات خلع سلاح شویم سقوط کرده ایم

فخرالدین حجازی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز شهادت حضرت علی (ع) که در محل خبرگزاری پارس برگزار شد اظهار داشت : اگر از لحاظ تبلیغات خلع سلاح شویم سقوط کرده ایم .  وی گفت : بشر امروز ضد قسط است و در جهان امروز عدم تعادل به حدی است که 85 درصد درآمدهای جهانی را 15 درصد می بلعند این جهان سرمایه داری است که جهان سوم را غارت می کند و اگر دقت کنیم در می یابیم که کشتار و بمباران فلسطین، لبنان ، افغانستان ، آفریقا و مناطق دیگر از عوارض به هم خوردن قسط در جهان است .

وی سپس با اشاره به این مسئله که غارتگری ، چپاول و اقدامات ضد قسط همیشه در زیر چتر تبلیغات دروغ انجام می گیرد گفت : کشورهای غارتگر و ضد قسط تمام اعمال خود را زیر پوشش تبلیغات دروغ انجام می دهند و لذا سیستم های جهان خوار استعماری و امپریالیسم به همان میزان که غارتشان گسترده تر است تبلیغاتشان از آن ها گرفته شود متلاشی می شوند. حجازی در قسمتی دیگر از سخنان خود افزود : معاویه امروز آمریکا است و شام به واشینگتن منتقل شده است لازمه دوستی علی مبارزه و دشمنی با معاویه و سرمایه داران ، مارقین و مرتدین است و دوستی با عدالت و قسط لازمه اش منسجم شدن صف مومنین می باشد .

حجازی در پایان گفت : در جهان از لحاظ تبلیغاتی خلع سلاح شویم سقوط کرده ایم ، ما اکنون حالت دفاعی داریم ولی باید به مرور حالت تهاجمی به خود بگیریم و حقیقت و در نتیجه قسط را بر دنیای امروز حاکم سازیم . (3)

آیت الله شهاب الدین اشراقی سکته مغزی کرد

آیت الله شهاب الدین اشراقی به دنبال یک سکته مغزی در بیمارستان قلب تهران بستری شد . آیت الله اشراقی که به دعوت پرسنل پایگاه هوایی نوژه امروز به همدان رفته بود پس از یک سخنرانی دچار سکته مغزی شد که بلافاصله جهت مداوا به تهران منتقل گردید . بر پایه این گزارش این دومین باری است که آیت الله اشراقی دچار سکته مغزی می شود.(4)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 15 ، صفحه 48

2- کیهان ، 3 مرداد 1360 ، صفحه 3

3- اطلاعات ، 3 مرداد 1360 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 3 مرداد 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر :سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول