اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

پلیس و شهرداری اردبیل خودروهای سنگین را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با همکاری شهرداری و پلیس راهور اردبیل قرار است بساط خودروهای سنگین از سطح شهر برچیده شده و دیگر راننده‌ای به خود اجازه توقف در خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر را ندهد.

پلیس و شهرداری اردبیل خودروهای سنگین را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در دور سوم و چهار شورا به طور جدی پیگیر مشکلات ناشی از توقف خودروهای سنگین در سطح شهر اردبیل به ویژه کاستن از آثار مخرب این توقف در برخی کوچه‌های تنگ و تاریک بودیم؛ ولی با وجود جلسات و بیان نقطه‌نظرات مختلف در فرمانداری و حتی استانداری اقدامی عملی برای برچیدن بساط این خودروهای سنگین از سطح شهر مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: صاحبان کامیون‌ها و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از فرصت آخر شب و حاضر نبودن ماموران پلیس راهور در معابر و میادین استفاده می‌کنند و به هر شکلی که دلشان می‌خواهد خودروهایشان را در خیابان‌ها و معابر عمومی پارک می‌کنند که روشن و خاموش کردن خودروهای سنگین نه تنها اسباب آزار و اذیت مردم و آلودگی منطقه می‌شود بلکه به کیفیت آسفالت و تضمین کارآمدی آن نیز لطمه وارد می‌کند لذا قرار است پلیس راهور به شدت با این موضوع برخورد کند و حتی در صورت نیاز با جرثقیل خودروها را به مکان‌های دیگر انتقال داده و با صاحبان آنها نیز برخورد جدی داشته باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل تبدیل ورودی شورابیل به توقفگاه خودروهای سنگین راهداری و راه‌سازی را برازنده و در شأن این مجموعه عظیم تفریحی و توریستی ندانست و افزود: صدها مسافر و گردشگری که به این منطقه وارد می‌شوند با دیدن این چهره نامناسب دلگیر شده و نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند لذا بهتر است در این باب با همکاری شورا، شهرداری و پلیس راهور اقدامات عملیاتی با رویکرد احداث توقفگاه‌ها و پارکینگ‌های موقت و یا دائمی برای انتقال این خودروها داده شود.

سرداری با اشاره به فعال بودن کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در رصد مشکلات و مسائل مختلف به وجود آمده در حوزه ترافیک و حل منطقی ‌آنها تصریح کرد: زمانی می‌توانیم بر ترافیک و معضلات آن غلبه کنیم که با همفکری پلیس راهور راهکار منطقی و درازمدت را در اولویت قرار دهیم وگرنه با بستن خیابان‌ها، یک طرفه کردن آنها و اعمال محدودیت‌های مقطعی در این زمینه نمی‌توان به توفیقی دست یافت.

وی نقص به وجود آمده را در فعال نبودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی خیابان‌ها و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در زمان‌های مختلف یادآور شد و گفت: برای رفع این نواقصات پلیس باید راهکار منطقی پیشنهاد کند تا با همکاری شهرداری این موانع برطرف شود.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به نقص به وجود آمده در اعمال محدودیت‌های خاص یک طرفه کردن عبور و مرور در خیابان‌ها و برخی معابر و ضرورت هماهنگی بیشتر با شهرداری در این ارتباط تصریح کرد: در اعمال این قوانین و مقررات بعضی سوء‌ذهنیت‌ها و برداشت‌های غلط به وجود می‌آید که بهتر است پلیس شفاف و روشن علت این محدودیت‌ها را اعلام کند تا مردم نیز در جریان آن باشند.

سرداری تضییع حقوق مردم را از بابت توقف اتوبوس‌های برون شهری در میادین و خیابان‌های مختلف و مسافرگیری از سطح شهر یادآور شد و افزود: شهروندی که قانونمدارانه از ترمینال سوار اتوبوس شده و هزینه واقعی را نیز پرداخت می‌کند انتظار دارد که حرکت اتوبوس سر موعد مقرر باشد تا مسافر بتواند در موعد مقرر به مقصد خود برسد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش پلیس راهور و همکاری نزدیک با شورا و شهرداری در اجرای طرح‌های عمران شهری و آسفالت خیابان‌ها و معابر مختلف از این مجموعه پرتلاش خواست تا همچنان در این زمینه شورا و شهرداری را یاری کنند.

انتهای پیام/62001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول