اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگو با فارس:

مسلمانان جهان اسلام پشتیبان مردم غزه‌اند اما دولت‌های عربی منفعل هستند

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: وظیفه مسلمین جهان است که امسال همانند سال‌های گذشته، اعلام همبستگی کرده و بگویند که مردم غزه و فلسطین تنها نیستند بلکه جهان اسلام حامی و پشتیبان آنهاست.

مسلمانان جهان اسلام پشتیبان مردم غزه‌اند اما دولت‌های عربی منفعل هستند

آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: حضرت امام(ره) روز قدس را برای همبستگی ملت‌ها و مسلمانان جهان با مردم فلسطین اعلام نمودند که هرچه پیش می‌رویم جنایات صهیونیست‌ها بیشتر و حمایت ابرقدرت‌ها مخصوصا آمریکای جنایتکار روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جنایت‌ها و حمایت‌های ابرقدرت‌ها از صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که مردم روزه‌دار بر سر سفره‌های افطار و سحری حاضر می‌شوند با یک جنایت هولناکی به خاک و خون کشیده می‌شوند که شهادت کودکان، زنان، مردان و همچنین تخریب بیمارستان‌ها و مراکز عبادتی مانند مساجد را در پی دارد.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنابراین وظیفه مسلمین جهان است که امسال همانند سال‌های گذشته، اعلام همبستگی کرده و بگویند که مردم غزه و فلسطین تنها نیستند بلکه جهان اسلام حامی و پشتیبان آنهاست.

وی عنوان کرد: جنایاتی که از رسانه ملی نشان داده می‌شود واقعاً دل را می سوزاند و گاهی اشک را برگونه‌ها جاری می‌کند و انسان تعجب می‌کند که صهیونیست‌ها چه سفاکان و درندگان خونخواری هستند که رحم، محبت و انسانیتی در دل آنها وجود ندارد، از این رو مردم مسلمان ایران به تبعیت از دستور امام راحل و تأکیدات مفصل مقام معظم رهبری باید در روز قدس به میدان آمده و با یک حرکت دسته‌جمعی، خیابان‌ها را با شعارها کوبنده پر کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کنند.

آیت‌الله مقتدایی گفت: ان‌شاءالله امیدواریم در روز جهانی قدس یک جمعیت متحد منسجم همگانی برپا شود و حمایت خویش را از مظلومان عالم بیان کنند. اگرچه می‌بینیم که تنها کشورهای اسلامی معترض عملکرد رژیم صهیونیستی نیستند، بلکه در خود آمریکا، نیویورک، واشنگتن نیز جمعیت‌های متنابهی به عنوان اعتراض از حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز گوش شنوایی نیست و رسماً نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید این فشارهای مردم و مجامع بین‌المللی در ما اثری ندارد بنابراین مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی نه تنها سکوت کرده بلکه برخی از آنها چراغ سبز هم نشان می‌دهند که همین امر بیانگر این است که آنها در خون‌هایی که ریخته می‌شود و جنایت‌هایی که به بار می‌آید، شریک هستند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: امیدواریم مجامع بین‌المللی، بهتر از گذشته به میدان آمده و ضمن محکوم کردن این جنایت‌ها، مردم غزه و فلسطین را از ظلمی که در حق آنها می‌شود، نجات دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول