اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور اردبیل:

خیابان‌های اردبیل جوابگوی ترافیک فعلی نیست

رئیس پلیس راهور شهرستان اردبیل گفت: خیابان‌های محدود و تعریض نشده اردبیل در سال‌های اخیر جوابگوی بار ترافیکی سنگین و افزایش ورود خودروها نیست و باید در این زمینه فکری اساسی شود.

خیابان‌های اردبیل جوابگوی ترافیک فعلی نیست

حجت فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در طول خیابان امام از ایستگاه سرعین تا ژاندارمری با حجم گسترده‌ای از تردد و بار ترافیکی سنگین در طول روز مواجه هستیم و علت آن نیز کم عرض بودن خیابان امام است که در شرایط فعلی جوابگوی بار ترافیکی سنگین نیست.

وی با بیان اینکه این مسیر در زمانی اجرایی شده بود که جمعیت اردبیل 15 هزار نفر بوده است ولی در حال حاضر بیش از 500 هزار نفر جمعیت در مرکز استان و شهر اردبیل سکونت دارند، افزود: این خیابان سال‌ها است که با همان وضعیت سابق به رغم افزایش خودرو و ترددها باقی مانده است و هیچ کس نیز در این زمینه اقدام و حرکتی موثر انجام نداده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان اردبیل تصریح کرد: به خاطر این وضعیت و انفجار جمعیتی و خودرویی در دو دهه اخیر و مهاجرت‌هایی که به اردبیل انجام شده امروز با گره کور ترافیکی در هسته مرکزی شهر روبه‌رو هستیم که تمرکز واحدهای تجاری، آموزشی، بهداشتی، درمانی و ... سبب شده است تا بر دامنه این مشکلات افزوده شود.

فتاحی گفت: ما در کنار برنامه میان مدت برای تعریض خیابان امام حداقل در برخی از محدوده‌ها و همچنین فعال کردن کامل کنارگذر رودخانه بالیقلو و انتقال قسمتی از بار ترافیکی به کمربندی‌ها و بازگشایی معابر و خیابان‌های جدید می‌توانیم در این زمینه با همکاری شهرداری در کاهش بار ترافیکی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

این مسئول بیان کرد: البته در هسته مرکزی شهر برخی از این محدودیت‌ها در حال حاضر اعمال می‌شود ولی به مانند برخی کلانشهرها حتی می‌توانیم با زوج و فرد کردن تردد خودروها، احداث پارک‌سوارهای مجهز، افزایش ناوگان حمل و نقل به ویژه اتوبوس‌های سریع‌السیر تا حدودی این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان اردبیل محدودیت‌های ترافیکی اردبیل را در برخی از مواقع و مناسبت‌ها اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و ادامه داد: در زمان آسفالت‌ریزی برخی از خیابان‌ها نظیر خیابان کاشانی در روزهای گذشته و همچنین برنامه‌های مناسبتی مانند لیالی شب قدر راه چاره‌ای جز اعمال این محدودیت‌ها نداریم.

فتاحی به کیفیت پایین رنگ سفید به کار گرفته شده در دستگاه‌های خط کشی معابر و خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت آب و هوایی و کیفیت پایین رنگ‌ها مدت ماندگاری این رنگ‌آمیزی‌ها را به حداقل رسانده که امیدواریم شهرداری با استفاده از رنگ گرم و تدابیر لازم به ماندگاری بیشتر در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام/62007/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول