اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی:

اخطار دولت به چهار استاندار به دلیل عدم هماهنگی با دولت شایعه بود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اخطار دولت به چهار استاندار به خاطر عدم هماهنگی با دولت شایعه بود از برخی مطبوعات و رسانه‌ها خواست از شایعه‌ سازی پرهیز کنند.

اخطار دولت به چهار استاندار به دلیل عدم هماهنگی با دولت شایعه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، مصطفی عرب با بیان اینکه برخی از افراد از روی ناآگاهی اقدام به انتشار شایعاتی می‌کنند، در خصوص خبر روزنامه آرمان که اخیرا منتشر شده است، اظهار داشت: در بخش اخبار ویژه و کوتاه سایت جهان نیوز مورخ 1393.4.3 خبری غیر رسمی با عنوان «اخطار دولت به چهار استاندار» آمده است که خبرنگار جهان مطلع شد بعد از برکناری استاندار البرز به خاطر عدم هماهنگی با دولت، چهار استاندار دیگر هم اخطار گرفته‌اند و... .

وی تصریح کرد: در پی انتشار این خبر در جهان نیوز، مرکز اطلاع‌ رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور آن را تکذیب کرد و متن جوابیه این مرکز در پایگاه خبری «جهان نیوز» در مورخ 1393.4.15 منتشر شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: روزنامه آرمان بعد از حدود یک ماه که خبر سوخت و جوابیه وزارت کشور نیز چاپ شده است، در شماره 2522 مورخ 1393.4.29 همان مطلب را عیناً و بدون ذکر منبع اصلی در بخش شنیده‌ها درج کرده است، ضمناً جوابیه این خبر با هماهنگی صورت گرفته، از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور صادر و در شماره 2524 مورخ 93.4.31 این نشریه چاپ شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری مرکزی گفت: از یک روزنامه سراسری که دارای سابقه حدوداً هشت ساله در عرصه مطبوعات می‌باشد، بعید است که اشتباهی چنین فاحش را مرتکب شود و تنها برای پر کردن مطالب و اخبار روزنامه خود بدون تحقیق دست به کپی‌برداری بزند.

عرب گفت: ضمناً برخی از دوستان نیز تنها با شنیدن این خبر و بدون بررسی محتوا و صحت و سقم آن بلافاصله دست به انتشار آن به اشکال مختلف و شایعه پراکنی زدند که در این راستا این عزیزان را به تأمل و دقت بیشتر در اینگونه موضوعات دعوت می‌کنم.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با بیان اینکه برخی افراد از روی ناآگاهی یا با هدف سیاه‌نمایی اقدام به انتشار شایعاتی می‌کنند که موجب بروز و ایجاد نگرانی در سطح جامعه می‌شود، تاکید کرد که رسانه‌های خبری رسالت بزرگی بر عهده دارند و در این مسیر باید تلاش کنند در گزینش و انتشار اخبار نهایت دقت را به کار گیرند.

وی بیان کرد: رسانه‌های خبری با انعکاس اخبار و اطلاعات و نیز انتقادات از سویی نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی جامعه و از سوی دیگر ارتقای عملکرد مسئولان دارند، اما چنانچه انتقادات و اطلاعات آنها بر مبنای واقعیت نباشد از مسیر عدل و انصاف خارج خواهند شد بنابراین، انتظار می‌رود که رسانه‌ها و سایت‌های خبری در نقل و انتشار اخباری که جامعه و شهروندان نسبت به آن حساس هستند، صداقت و امانت‌داری و انصاف را رعایت کنند.

عرب اظهار داشت: در جامعه اسلامی همانند نظام‌های دموکراسی، بلکه با تأکید بیشتر حرفه ‌روزنامه نگاری باید مقیّد و پایبند به اخلاق باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی ادامه داد: هر روزنامه‌نگاری با چهار مفهوم «رسالت»، «حقوق افراد»، «آزادی بیان» و «سودانگاری» مواجه است که هیچ یک را نباید قربانی دیگری کند، روزنامه‌نگاری و هر فعالیت رسانه‌ای باید برای ادامه‌ حیات خویش، «سودآور» باشد، ولی این امر نباید به قیمت نقض حقوق افراد تمام شود.

انتهای پیام/87001/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول