اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خبر داد

کاهش 40 درصدی مراجعین سقط درمانی در سه ماهه اول امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در سه ماهه اول امسال 31 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش یافته است.

کاهش 40 درصدی مراجعین سقط درمانی در سه ماهه اول امسال

علی‌احسان صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال تعداد مراجعین سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان، 31 مورد بوده که شرایط دریافت مجوز سقط درمانی را داشته و برای آنان مجوز سقط صادر شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات ضروری برای بررسی تقاضای سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی سن جنین است، افزود: در این صورت اگر سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ وجه برای فرد متقاضی مجوز سقط صادر نخواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ادامه داد: وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یا عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین به نحوی که نگهداری از آن برای مادر ایجاد حرج کند از جمله مواردی است که در صورت وجود هر یک از آن‌ها با درخواست مادر و با تشخیص سه نفر پزشک متخصص و تأیید پزشکی قانونی، مجوز سقط درمانی صادر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به شرط آنکه سن حاملگی کمتر از چهار ماه پس از لقاح باشد، سقط صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همه ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نخواهد شد و تنها ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر باشد که به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد.

صالح با بیان اینکه درخواست‌های سقط درمانی بدون نیاز به دستور قضایی بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان در رسیدگی به پرونده‌های سقط درمانی بسیار اهمیت دارد تا آنجا که تنها مورد از وظایف پزشکی قانونی که بررسی آن نیازی به دستور مقام قضایی ندارد، رسیدگی به موارد درخواست سقط جنین است.

وی تأکید کرد: بنابراین با توجه به اهمیت زمان در پرونده‌های سقط درمانی، پزشکی قانونی به مدارک متقاضیان در اسرع وقت رسیدگی و در صورت وجود شرایط قانونی با درخواست سقط جنین موافقت می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مادران متقاضی سقط درمانی بلافاصله پس از مراجعه به پزشکی قانونی به کارشناس مربوط ارجاع می‌شوند و مدارک آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اگر سن بارداری متقاضی بیش از 19 هفته باشد که قبل از تشکیل پرونده به فرد پاسخ منفی داده شده و برایش پرونده تشکیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر متقاضی شرط زمانی را از دست نداده باشد پس از تکمیل مدارک و پرداخت تعرفه برای بررسی بیماری و یا ناهنجاری جنین به سه پزشک معتمد سازمان که عمدتاً از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند معرفی می شوند تا مراحل کاری آنان به سرعت انجام و در صورت داشتن شرایط، مجوز سقط صادر شود.

صالح تأکید کرد: متقاضیان سقط درمانی که شرایط لازم را دارند و پزشکی قانونی نیز برای آنان مجوز صادر کرده باید پیش از پایان چهار ماهگی و در کوتاه‌ترین زمان پس از دریافت مجوز برای انجام سقط به بیمارستان مربوط مراجعه کنند زیرا بیمارستان‌ها نیز پس از چهار ماهگی اقدام به سقط نمی‌کنند حتی اگر قبل از این تاریخ پزشکی قانونی مجوز را صادر کرده باشد.

انتهای پیام/89033/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول