اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‎شیخلو در گفت‌وگو با فارس:

مسابقات تلاوت، حفظ و مفاهیم قرآن را از حاشیه به متن رقابت قاریان آورده است

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به گسترش حفظ و توجه به مفاهیم قرآن تأکید دارند؛ گفت: در مسابقات «تلاوت» به صورت ویژه به این مقوله توجه و از حاشیه به متن آورده شده است.

مسابقات تلاوت، حفظ و مفاهیم قرآن را از حاشیه به متن رقابت قاریان آورده است

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به یکنواختی مسابقات قرآنی اظهار داشت: امسال با افزودن رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم به مسابقات «تلاوت» سعی کردیم یک ساختارشکنی در قالب مسابقات قرآنی ایجاد کرده و تغییری در شکل مسابقات به وجود آوریم.

توجه ویژه به حفظ و مفاهیم قرآن در مسابقات «تلاوت»

وی به مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات «تلاوت» اشاره و تصریح کرد: در مسابقات قرآن، حفظ برای قاریان معنایی نداشت؛ اما در مسابقات «تلاوت» به حفظ قرآن توجه خوبی شده است؛ همچنین آنها به مفاهیم قرآن نیز باید مسلط باشند تا بتوانند در این مسابقات موفق شوند.

قره‌شیخلو با بیان اینکه مسابقات قرآنی «تلاوت» توجه به حفظ و مفاهیم قرآن را وارد مسابقات قرائت کرد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به گسترش حفظ و توجه به مفاهیم قرآن تأکید دارند به همین جهت ما به این مقوله به صورت ویژه توجه کردیم به طوری که حفظ و مفاهیم را در مسابقات «تلاوت» پررنگ‌تر از سایر مباحث کرده و آن را از حاشیه به متن آوردیم.

مسابقات «تلاوت» افراد را به حفظ قرآن تشویق می‌کند

رئیس سازمان دارالقرآن خاطر نشان کرد: در مسابقات «تلاوت» حافظان و قاریان موظف هستند قطعات انتخابی را از حفظ بخوانند و در کنار آن به سؤالات مفاهیمی پاسخ دهند؛ این نوع مسابقات تاکنون در کشورمان اجرایی نشده بود اما سازمان دارالقرآن با طراحی این مسابقات از سال گذشته جامعه قرآنی را به حفظ قرآن کریم تشویق کرد تا گامی در جهت تحقق مطالبات رهبری برداشته باشد.

ایجاد تنوع برای جلب رضایت شرکت‌کنندگان در مسابقات «تلاوت»

قره‌شیخلو برگزاری مسابقات «تلاوت» را ابزاری برای توسعه توجه جامعه قرآنی به مفاهیم آیات الهی عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت‌کنندگان در نخستین دوره مسابقات «تلاوت» معتقد بودند که این مسابقات فضای جدیدی در قرائت قرآن باز کرده است بر همین اساس ما سعی می‌کنیم برای جلب رضایت قرآنیان هر سال برای بهتر شدن مسابقات تلاوت با ایجاد تنوع به جذابیت‌های آن بیفزاییم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول