اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آمار قربانیان ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا به ۸۸۷ تن رسید

سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره گسترش ویروس بیماری ابولا اعلام کرد شمار شهروندان غرب آفریقا که بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان باختند، به ۸۸۷ تن رسید.

آمار قربانیان ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا به ۸۸۷ تن رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار کشته‌ها بر اثر شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا به 887 تن افزایش یافته است.

این سازمان افزود: از زمان بروز این بیماری در گینه در اوایل سال جاری میلادی تا هم اکنون بیش از یک هزار و ششصد تن به این بیماری مبتلا شده اند.

نیجریه هم روز دوشنبه اعلام کرد که دومین مورد ابتلا به بیماری ابولا در این کشور پیدا شده که بیمار پزشک معالج فردی است که ماه گذشته بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون 358 تن در گینه، 255 تن در لیبریا و 273 تن در سیرالئون و دو نفر در نیجریه به این بیماری مبتلا شده اند.

«مارگارت چان» مدیر سازمان بهداشت جهانی گفته است که گسترش ویروس ابولا بسیار سریع تر از تلاش ها برای توقف شیوع آن است و درباره عواقب فاجعه آمیز شیوع بیش تر این بیماری هشدار داده است.

در همین حال دولت لیبریا تصمیم گرفت که در پی مخالفت مناطق مختلف این کشور با دفن اجساد افراد مبتلا به ویروس ابولا از بیم شیوع بیماری این اجساد در آتش سوزانده شود.

ویروس بیماری ابولا از طریق تنفس و تماس با فرد آلوده به ویروس و یا ترشح مخاط، آب دهان و هر گونه مایعات از بدن فرد بیمار منتشر می شود و حتی لمس جسد فردی که بر اثر ابتلا به این بیماری کشته شده می تواند بسیار خطرناک باشد.

بی‌بی‌سی گزارش داد سوزاندن اجساد مردگان در لیبریا در فرهنگ این کشور جایی ندارد اما کارشناسان سلامت درباره تبعات دفن اجساد مبتلایان به ابولا هشدار داده اند.

بیماری ابولا یا تب خونریزی دهنده ابولا از طریق ویروس ابولا به انسان منتقل می‌شود و یک بیماری خطرناک و کشنده است. پس از ابتلا، احتمال مرگ بیمار با این ویروس حدود 90 درصد است.

این ویروس از طریق حیوانات وحشی به جمعیت انسانی منتقل می‌شود و پس از آن از طریق ارتباط انسان‌ها به یکدیگر منتقل می‌شود. براساس یک گزارش گونه‌ای از خفاش‌های تیره میزبان اصلی این ویروس هستند.

این بیماری برای اولین بار در منطقه‌ای به نام نزارا در سودان و روستای کوچکی به نام یامبوکو در شمال جمهوری کنگو مشاهده شد. سپس چند مورد از این بیماری در روستایی واقع در نزدیکی رودخانه ابولا Ebola مشاهده شد و نام این بیماری نیز از همین رودخانه نشات گرفته است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول