اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش حوزه هنری اردبیل:

درخشش خوشنویسی اردبیل در سطح ملی قابل قبول است

مسئول آموزش حوزه هنری استان اردبیل گفت: درخشش هنرمندان در رشته خوشنویسی در استان اردبیل برای مشارکت در طرح‌ها و حضور در رقابت‌های ملی و حتی جهانی امری مطلوب و حرکتی مؤثر و کارآمد است.

درخشش خوشنویسی اردبیل در سطح ملی قابل قبول است

رحمان مجرد در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که آموزش خوشنویسی در حوزه هنری استان اردبیل به صورت مستمر برگزار می‌شود و نتیجه این استمرار زایش و پرورش خوشنویسی این استان در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های خوشنویسی در حوزه هنری استان اردبیل بر پایه آموزش‌های صحیح و اسلوب‌های سنتی استوار است، تصریح کرد: در این کلاس‌ها هنر خوشنویسی به دو صورت تحریری و درشت‌نویسی در سطوح مختلف مقدماتی، خوش، عالی و ممتاز آموزش داده می‌شود که هنرجویان می‌توانند بعد از طی هر مرحله و آمادگی در آن با مراجعه به انجمن خوشنویسان مدرک مربوطه را اخذ کنند.

مسئول آموزش حوزه هنری استان اردبیل گفت: صورت فعلی خوشنویسی محصول سیر کتابت قرآن و مراحل تطور آن است قبل از اسلام این هنر وجود نداشته و رواج و گسترش آن نیز در پرتو کتابت قرآن است.

مجرد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از جمله اساتید پیشکسوت و جوانی که در دوره‌‌های قبلی با آموزش موفق و مؤثر وی شاگردان بسیاری را تربیت کرده و آثار متعددی را به رشته تحریر درآورده‌اند، می‌توان به عباس عرفانی، ناصر اسماعیل‌نسب، صابر صفایی و ناصر صادقی اشاره کرد که از این میان کیمیا فتاحی که به عنوان مدرس این ترم از دوره آموزشی تعیین شده قبلاً در همین مرکز مشغول به آموزش بود که با پشتکار، تلاش و ممارست فراوان موفق به اخذ مدرک ممتاز در سال‌های گذشته شد.

وی بیان کرد: کسب مقام نخست سومین جشنواره مولای مهر، مقام دوم جشنواره هنرهای تجسمی بسیج، مقام دوم دومین جشنواره سراسری وقف و حضور در چندین نمایشگاه و همایش خوشنویسی از جمله افتخارات کیمیا فتاحی است.

انتهای پیام/62001/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول