اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان:

آموزش خانواده‏‌های کم‌برخوردار در اولویت قرار گیرد

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: آموزش خانواده‏‌های کم‌برخوردار در اولویت قرار گیرد.

آموزش خانواده‏‌های کم‌برخوردار در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‏‌رسانی دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان، فائزه عبداللهی در دومین جلسه گروه کاری آموزش اظهار داشت: در تدوین طرح‏‌ها و برنامه‏‌هایی با محوریت معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی و بیان آسیب‏‌های الگوهای وارداتی زنان برای بی‏‌هویت کردن خانواده‏‌ها، شناسایی آسیب‏‌ها و چالش‏‌های خانواده، آشنایی خانواده با آسیب‏‌های برنامه‏‌های ماهواره‌‏ها لحاظ شود و با مقایسه مدل خانواده در اسلام و غرب با ارائه برنامه‏‌های متنوع عملا به تبیین موضوع پرداخته شود.

وی گفت: دامنه تربیت انسان بسیار گسترده است، هیچگاه نمی‌‏توان تربیت را در چارچوب روش‏‌های معدودی، محصور و خلاصه نمود.

وی با اشاره به برخی از مهمترین روش‌‏های تربیت یادآور شد: رسول خدا (ص) قبل از این که با گفتار خود راهنمای مردم باشد با رفتار خود بهترین مربی و الگو بود. 

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به کلام خداوند در قرآن کریم که به پیامبرش می‏‌فرماید: «مردم را با حکمت و موعظه نیکو به راه خداوند بخوان» خاطرنشان کرد: واعظ و کسی که نصیحت می‌‏کند باید خود با گفتارهایش عامل باشد تا وعظ او اثر کند وگرنه نصیحت هیچ اثری نخواهد گذاشت.

وی در خصوص روش‏‌های تربیتی تشویق و پاداش گفت: شاید عالی‏‌ترین ابتکارات انسانی مرهون تشویق و ترغیب بوده است در پرتو تشویق، خلاقیت و ابداعات به وجود می‏‌آید و شاید بتوان ادعا کرد که اساسا پیدایش هنرهای زیبا و علوم گوناگون مدیون تشویق‌ها و ترغیب‏‌ها بوده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تلاش در پی آگاه‌سازی خانواده و دیگر نهادهای مدنی نسبت به وظایف خطیرشان در تعلیم و تربیت، آموزش اصول و قواعد ارتباط و رفع موانع ارتباط موثر از جمله اقداماتی است که قابل انجام و پیگیری است. 

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر نقش موثر سازمان‏‌های مردم نهاد در جهان در ارتقای سطح فرهنگی جامعه افزود: باید توانمندی سمن‏‌ها جدی گرفته شود و با احتساب وضعیت اقتصادی کنونی کشور همگرایی تمام دستگاه‌ها در پیش برد طرح ها ضروری می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: از یک جانبه‌نگری در آموزش خانواده و انحصار آن به زنان اجتناب شود و تمام اعضای خانواده به ویژه مردان در مباحث آموزشی دخیل شوند.

عبداللهی بیان داشت: امید است با تشکیل گروه‌های کاری برای توسعه فعالیت‌‏های آموزشی ارائه راهکارهای اجرایی و همفکری و تشریک مساعی با یکدیگر و ارائه طرح‌ها، پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای بهبود و ارتقای کیفی برنامه‌ها گام‏‌های عملی برخواهیم داشت و از مشارکت یک بعدی به مشارکت چند بعدی و از مشارکت انفعالی به اوج مشارکت یعنی مشارکت خودجوش عملی و پیشرفته خواهیم رسید.

شایان ذکر است دومین جلسه گروه کاری آموزش در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداری تشکیل شد.

انتهای پیام/2307/‌ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول