اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محجوب در گفت‌وگو با فارس:

بار کج تأمین اجتماعی به سرمنزل مقصود نمی‌رسد / اقتصاد کشور مبتلا به رکود تورمی است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: بار کج تأمین اجتماعی با راکد ماندن طرح تحقیق و تفحص به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

بار کج تأمین اجتماعی به سرمنزل مقصود نمی‌رسد / اقتصاد کشور مبتلا به رکود تورمی است

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص رویکرد و نگاه این دولت به جامعه کارگری اظهار کرد: باید از نگاه این دولت و همچنین از خدماتی که دولت‌های سابق در این زمینه داشتند، قدردانی کنیم.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: معتقدیم که اگر اشتباهی هست به دلسوزی آن‌ها هیچ ربطی ندارد و آن‌ها اشتباهاتی هم کرده‌اند که منجر به تخلف شده است.

وی با بیان این که دولت کنونی در خصوص کاهش تورم اقداماتی انجام داده که قابل تقدیر است، تصریح کرد: یک درصد تورم هم فشار بر روی کارگر به وجود می‌آورد و هنوز هم تغییر محسوسی در زندگی کارگران با این کاهش تورم ایجاد نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این به معنای آن نیست که تورم نداریم بلکه سرعت رشد قیمت‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است ولی کارگری که درآمد ثابت دارد برایش تغییر محسوسی در زندگی اتفاق نمی‌افتد.

محجوب تأکید کرد: بحث امروز شکستن رکود است و مهم‌ترین معضل بیماری هلندی و رکود تورمی است، عارضه‌ای که اقتصاددانان گفته‌اند مانند سردرد در مقابل سرطان است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توانم در خصوص رکود فعلی که دولت به آن پرداخته است حرفی بزنم چرا که هنوز یخی آب نشده است و اگر نگاه کنید خواهید دید که برخی از واحدها نغمه بازگشایی سر می‌دهند اما هنوز امیدبخش نیست که بخواهیم درباره آن با امیدواری حرف بزنیم.

محجوب در ادامه گفت: در گذشته دولت‌ها رکود را نمی‌پذیرفتند ولی وقتی دولت کنونی پذیرفته که رکود وجود دارد مطلب خوبی است اما این که بگوییم از رکود خارج شده‌ایم و به رونق رسیده‌ایم درست نیست.

وی گفت: زمانی که شرایط رقابتی به وجود بیاید و کارگر برای کارفرما ناز کند وضعیت مطلوب خواهد بود اما تا هنگامی که کارفرما برای کارگر ناز کند بیانگر این است که تغییری حاصل نشده و رکود همچنان پابرجاست.

دبیرکل خانه کارگر گفت: نیروی کار کشور در حالت و شرایط اضطراری در حال کار هستند بنابراین این وضعیت هنگامی خاتمه پیدا می‌کند که رکود و تورم با هم محو شوند.

وی تصریح کرد: ما این انتظار را در گذشته و امروز می‌توانستیم داشته باشیم که تورم تک رقمی شود و امروز باید گفت که بیشترین ضرر را کارگر از تورم خواهد دید.

محجوب تصریح کرد: نباید از کم شدن یک یا دو درصد تورم در کشور خوشحال باشیم چرا که در هر حال کارگر زیان تورم را به هر ترتیب می‌دهد زیرا ثروتمندان از دستمزد کارگر می‌‌دزدند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما از تأمین اجتماعی و اقدامات آن به شدت انتقاد می‌کنید و اگر انحرافی در کار این سازمان هست سرآغاز آن از کجا بوده، تصریح کرد: در مواردی که صحبت می‌کنیم کاری به اشخاص نداریم و این‌جا موضوع اشخاص نیست.

وی گفت: من نه از امروزی‌ها دلخوش هستم و نه از گذشته‌ها دلگیرم بلکه این روندی است که از پیش از انقلاب و از سال 54 آغاز شده و برخی از تبصره‌ها مانند تبصره دوم ماده 76 که اصلا قبل از انقلاب اجرا نمی‌شد و بعد از انقلاب به زور مجلس در سال 59 برای یک سال اجرا شد و یک بار هم که اجرا کردند قانون را غلط اجرا کردند.

وی گفت: امروز کارفرما می‌خواهد کارگر را بیمه کند شما فکر کنید چه بلایی به سرکارگر می‌آورند آن‌جا که می‌گویند برو این اسناد را بیاور و اگر نیاورند چه اتفاقی می‌افتد و انواع جرائم را از وی می‌گیرند.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: اثبات کارگر و کارفرما طبق قانون است و کسی که آمد و گفت از تو حقوق می‌گیرم این کارگر است اما کجای قانون گفته‌اند که کارگاه کجا هست چرا که قانون گفته به صورت کلی هر کجا که رابطه باشد نیازی به کارگاه نیست و حق بیمه قابل پرداخت است، حتی اگر کارگاه خانوادگی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خود اظهار را آن چنان اذیت می‌کنیم که از اجرای قانون پشیمان می‌شود و امروز کمتر جایی است که مر قانون را اجرا کنند.

وی با بیان این که این نگاه باید تغییر کند، افزود: هر مدیرعاملی در تأمین اجتماعی که آمده و مصاحبه کرده و قول اصلاح امور را داده دوباره همان بار کج را دنبال می‌کند و تخلفات ادامه دارد.

 محجوب در ادامه در پاسخ به این سؤال که بالاخره این بار کج چگونه باید راست شود تا به سرمنزل مقصود برسد، تصریح کرد: ما یک گزارش تحقیق و تفحص داده‌ایم و 90 درصد آن تخلفات سنتی این دستگاه و 10 درصد تخلفات مدیرعامل وقت بوده و همه را مستند اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: اکنون نه تخلف شخصی و نه عمومی ‌آن رسیدگی می‌شود و ما انتظار داریم تخلف عمومی آن که 36 مورد است رسیدگی شود چرا که اسناد ارائه کرده‌ایم و بیش از 110 هزار برگ سند برای این تخلفات ضمیمه کرده‌ایم که مربوط به ادوار مختلف و تخلف از قانون است.

محجوب با اشاره به این که ما نمی‌گوییم کسی را درب خانه‌اش جلب کنند، تأکید کرد: به هر حال باید مجازات و برخورد کنند تا جلوی این تخلفات گرفته شود از جمله تخلفات اداری این دستگاه که تاکنون یک مورد آن را رسیدگی نکرده‌اند.

وی گفت: ما قانون علیه آن‌ها مصوب می‌کنیم و به همین منظور طرحی را نمایندگان مصوب کرده‌ایم که تحقیق و تفحص‌هایی که روی زمین مانده از جمله همین طرح پی‌گیری شود.

محجوب تأکید کرد: تا این مسائل ریشه‌ای حل نشود و تا متخلفین به دادگاه فراخوانده نشوند تخلف ادامه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس قادر نیست تخلفات متعدد این دستگاه را که ادامه دارد با نظارت تنها و بدون کمک دستگاه قضایی حل و فصل کند.

انتهای پیام/2571/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول