اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نژادحسینیان در مجمع مجالس آسیایی:

نشست تهران فرصتی طلایی برای همگرایی مجالس آسیایی است

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با برشمردن سرفصل‌های مطرح در مجمع مجالس آسیایی، نشست تهران را فرصتی مناسب برای تفاهم پارلمان‌های آسیایی دانست.

نشست تهران فرصتی طلایی برای همگرایی مجالس آسیایی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح‌الله نژادحسینیان امروز (دوشنبه 20 مرداد) در سخنرانی افتتاحیه نشست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی با تشکر از حاضران و نمایندگان مجالس کشورهای آسیایی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با سخاوتمندی تمام اجرای این نشست را عهده‌دار شد که این موضوع قابل تمجید است.

وی افزود: آخرین جلسه مجالس آسیایی در دسامبر 2013 در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد و عناوین آن عبارت از ایجاد هماهنگی بین مذاهب مختلف در آسیا، هماهنگی جلسه زنان پارلمان‌های  APA، ارتقا و حفاظت از کارگران مهاجر، مسئله قاچاق انسان و مسائل مرتبط با آن، مسئله فساد، محافظت و احترام به تنوع فرهنگی، چالش و فرصت‌های جهانی‌سازی، دستیابی به برنامه توسعه، فناوری اطلاعات و ارتباطات بود.

نژادحسینیان در ادامه خاطرنشان کرد: در گزارشی که به اعضا ارائه شده است، دبیرکل توضیحاتی را بیان داشته است تا زمینه برای اجرایی شدن آن از سوی کمیته دائمی اجتماعی و فرهنگی طی شود.

وی تصریح کرد: برای تدوین نوع عملکرد مجمع آسیایی موضوع به دو بخش تقسیم شد. بخش اول نقشه راه اهداف و مقاصد  APAو بخش دوم شامل سازوکار مکانیسم‌هایی که باید توسط اعضا و پارلمان‌های عضو محقق شود.

رئیس مجمع مجالس آسیایی در ادامه تصریح کرد: بخش اول به خوبی گردآوری و تکمیل شده است، اما در بخش دوم کارهای زیادی باید انجام گیرد. دبیرکل مکرراً با اعضا و پارلمان‌های عضو تماس گرفته و گزارش‌های متعددی به اعضا ارائه داده است تا موضوع سریع تر پیگیری شود.

وی اضافه کرد: کارهای کارشناسی در رابطه با نهادهای APAو تدوین فعالیت‌های آنها با توجه به سازمان‌های بین‌المللی برای بهبود محتوای مصوبات و ایده‌های خلاقانه جدید انجام گرفته است. در جریان نشست APAیک پیش‌نویس می‌تواند به تصویب اعضا برسد.

نژادحسینیان گفت: این نشست APAدر تهران یک فرصت مناسب دیگر به اعضا می‌دهد که در کنار هم با یکدیگر تبادل‌نظر کنند و همچنین سیاست‌هایی را برای رسیدن به راه‌های جدید اتخاذ کنند.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی ادامه داد: ما در مجمع مجالس آسیایی باید به راه های جدیدی برسیم، گرچه با مشکلاتی مواجه هستیم، اما این موضوع می تواند به پویایی و تنوع مصوبات منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول