اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

انسان‎ها همواره به دنبال کسب خبر هستند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: انسان‎ها دوست دارند از همه جای دنیا اطلاعات کسب کنند که این مهم اهمیت کار رسانه و خبرنگار را نشان می‎دهد.

انسان‎ها همواره به دنبال کسب خبر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صفرعلی پایین‎محلی سه‌شنبه شب در آیین تجلیل از اصحاب رسانه که در صحن شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای رسانه از جمله صارمی، حجت‎الاسلام روحانی‎فرد و حجت‎الاسلام حسینی، اظهار داشت: خبرنگاران برای انعکاس حقایق و مشکلات باید انگیزه لازم برای ماندن در این عرصه را داشته باشند.

وی مهارت ارتباطی، آشنایی با نگارش و دانش خبری را از لازمه‎های حرفه خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: خبرنگار باید با چیره شدن بر احساسات، دقت و سرعت در اطلاع‎رسانی به بهترین وجه در این عرصه ظاهر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر گرگان با بیان اینکه صرفا برگزاری یک مراسم نمی‎تواند جبرانی برای زحمات این قشر باشد، افزود: در این روز باید تلاش شود تا دستمزد واقعی خبرنگاران محقق شده و برای داشتن این مسئولیت سنگین از مزایای خبرنگاری برخوردار شوند.

پایین‎محلی بیان داشت: یک خبرنگار باید با پوشش خبری مناسب از امنیت شغلی نیز برخوردار باشد، چراکه این حرفه بسیار سخت و خطیر است.

*انسان‎ها همواره به دنبال کسب خبر هستند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه انسان‎ها همواره به دنبال کسب خبر هستند، گفت: حس کنجکاوی در نهاد بشر قرار دارد و این مهم سبب شده تا آنها تمایل بیشتری به اطلاعات پیرامونی داشته باشند.

علیرضا پزشکپور افزود: انسان‎ها دوست دارند از همه جای دنیا اطلاعات کسب کنند که این مهم اهمیت رسانه و خبرنگار را نشان می‎دهد.

وی گفت: منظور از رسانه همه رسانه‎های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری است که تفکیکی بین آن نباید قائل شد و همه اصحاب رسانه اعم از صاحب امتیاز، مدیر رسانه، سردبیر، صفحه‎آرا، عکاس، حروفچین، چاپخانه و... تلاش می‎کنند تا یک خبر به نحو احسن به اطلاع همگان برسد.

انتهای پیام/83001/گ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول