اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
مهم‌ترین اخبار فارس در بسته صوتی «تلسکوپ» پادکست/ عزل وزیر علوم روحانی/ قول روحانی درباره تورم/ فرگوسن آمریکا غرق در اعتراض و آتش/ کمک تهران به اربیل در جنگ با داعش/ ذبح خبرنگار آمریکایی توسط داعش لغو تمام تحریم‌ها در دستور کار تیم مذاکره‌کننده، آسیب دیدن 16 میلیون عراقی از خشونت‌های اخیر، بازدید ظریف از صنایع نظامی،‌ واکنش سردار حاجی‌زاده به حمله رژیم صهیونیستی و تاثیرگذاری تحریم غذایی روسیه علیه اروپا از مهم‌ترین خبرهای امروز هستند.
۱۳۹۳-۵-۲۹ ۱۷:۰۴ http://fna.ir/
0

* وزیر علوم با رای مجلس عزل شد

نمایندگان مجلس با 145 رأی موافق، 110 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از مجموع 270 نماینده حاضر در صحن، با «عدم‌اعتماد» به فرجی‌دانا موافقت ‌کردند و بر این اساس اولین وزیر استیضاحی دولت یازدهم، نتوانست مجدداً رأی اعتماد را کسب کند. دراین جلسه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به جای روحانی حاضر شد. اظهارات برخی نمایندگان مخالف و موافق استیضاح به شرح زیر بود: زاکانی (موافق استیضاح): راهی جز استیضاح نیافتیم/ التهاب آفرینی و قانون‌شکنی علل اصلی استیضاح/ غضنفرآبادی (موافق استیضاح): فرجی ‌دانا افراد رد صلاحیت شده را با لجبازی و ناتوانی انتصاب کرد/ آقای وزیر! به جای اینکه مدیریت کنید، مدیریت شدید

هروی (مخالف استیضاح):  وزارت علوم در تحقق عدالت آموزشی کارهای خوبی انجام داده است

زارعی (موافق استیضاح): جزو حامیان فرجی‌دانا در روز رای اعتماد بودم/ 3هزار بورسیه ادعایی، 190 نفر شدند

جعفرزاده (مخالف استیضاح): امروز باید جلسه تشویق وزیر برگزار می‌شد نه استیضاح

نادران (موافق استیضاح): مسائل دانشگاهی تحت‌الشعاع مسائل سیاسی و انحرافی قرار گرفته است

همچنین در پایان وزیر علوم به دفاع از خود پرداخت. وزیر علوم با اشاره به انتشار اسامی بورسیه شده‌ها در فضای مجازی گفت: هیچ کس حق چنین کاری را ندارد، این فهرست‌ها از دید ما مجعول و غیرقابل استناد است. حیثیت افراد برده شده، برخی از آن اسامی هیچ تطبیقی با پرونده‌ها نداشتند. فرجی‌دانا تصریح کرد: اگر رأی اعتماد مجدد به من داده نشد به خانه اصلی خودم که دانشگاه و آزمایشگاه است برمی‌گردم.

* رئیس‌ جمهور در ورزشگاه تختی اردبیل:  کاهش تورم به زیر 20 درصد تا پایان سال/ تمکین دولت به نظر مجلس درباره استیضاح! دکتر روحانی گفت: رشد اقتصادی در سال 91 منهای 6.8 درصد بود و در پایان سال 92 نیز این رشد به منهای 1.1 درصد رسید و تا پایان سال 93 رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود. همچنین روحانی افزود: تا آخر آذر ماه امسال 7 میلیارد دلار پول ایران که تحت تحریم قدرت‌های بزرگ بوده و سال‌ها بلوکه شده بود، آزاد می‌‌کنیم.

*معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی :می‌توان به حل مشکل هسته‌ای امیدوار بود/ با مذاکره و تبادل نظر اختلافات رفع می‌شوند/

* تشدید اعتراضات در «فرگوسن»/ پلیس از جنگ‌افزارهای میدان جنگ علیه معترضان استفاده می‌کند/47 نفر از معترضان دستگیر شدند

*مرضیه افخم: لغو تمام تحریم‌ها در دستور کار تیم مذاکره کننده ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که تیم مذاکره کننده ایرانی لغو تمام تحریم‌ها را در توافقنامه جامع هسته‌ای دنبال می‌کند.

* تحریم‌های غذایی روسیه علیه آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه داد/درخواست از سازمان تجارت جهانی برای لغو تحریم

راشاتودی اعلام کرد: تعدادی از کشورهای اروپایی از سازمان تجارت جهانی خواسته‌اند که تحریم‌ روسیه برای واردات محصولات غذایی و میوه از آمریکا و کشورهای اروپایی را بررسی کند.

* میداودی: آقای خیابانی اطلاعاتت را بالا ببر/نیمکت‌نشینی‌ام مقابل استقلال کاملا فنی بود

مهاجم تیم فوتبال سایپا گفت: آقای خیابانی بهتر است به جای آنکه در برنامه زنده آمار اشتباه به مردم بدهی اطلاعاتت را بالا ببری.

* اولاند: در خطرناکترین برهه زمانی بعد از 11 سپتامبر قرار گرفته‌ایم/رئیس‌جمهور فرانسه گفت به زودی پیشنهادی برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره عراق و داعش ارائه خواهم کرد.

* سردار حاجی‌زاده :پاسخ ایران به حمله رژیم‌صهیونیستی کابوسی مرگبار است/ مشکل خودکفایی کشور مدیران میانی‌اند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی بارها و بارها تهدیداتی علیه ایران مطرح می کنند، اما به خوبی می‌دانند بهای هر حمله‌ای به ایران و پاسخ ما آن چنان سنگین خواهد بود که حتی تصور آن هم کابوسی مرگ بار برایشان است.

* عبداللهیان: سفر قریب‌الوقوع یک هیأت ایرانی به عراق/ کمک تهران به اربیل در مبارزه با داعش/ نیازی به آمریکا و انگلیس نیست

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران برای مبارزه با تروریسم نیازی به همکاری با آمریکا نمی‌بیند، تأکید کرد که آمریکا و انگلیس اگر انگیزه‌ جدی در این زمینه دارند، طبق توافقنامه‌های خود با عراق عمل کنند.

* آیت‌الله جوادی آملی: منتظر پایان یافتن تحریم‌ها از سوی غرب نباشیم

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر این نکته که نباید تحریم‌ها مانع توسعه و پیشرفت کشور شود، گفت: امروز نباید منتظر پایان یافتن تحریم‌ها از سوی غرب باشیم چراکه ایران با داشتن تمدنی قوی می‌تواند خود سبب توسعه در تمام عرصه‌ها شود.

*آخرین خبرها از عراق/ 17 میلیون عراقی از خشونت‌های اخیر این کشور آسیب دیده‌اند

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی جاری در عراق به این نکته اشاره می‌کند که 17 میلیون عراقی از خشونت‌های اخیر این کشور آسیب دیده‌اند.

نظمی، مدیر عامل تراکتورسازی: خطیبی می‌تواند استعفایش را بنویسد/ متاسفانه حواشی از داخل تیم به وجود می‌آید:

*کرار: برد استقلال از قیچی‌برگردان من مهمتر بود/به حاشیه‌ها توجهی ندارم

هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال گفت: برد استقلال از قیچی‌برگردانی که به سایپا زدم مهم‌تر بود.

* داعش خبرنگار آمریکایی را ذبح کرد

گروه تروریستی «داعش» با انتشار ویدئویی مدعی شد که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی  را که از دو سال قبل در سوریه ربوده شده بود، سر بریده است.

*از بازارها چه خبر؟

هر سکه بهار آزادی امروز در بازارها به بهای 942 هزار تومان  معامله گردید. نیم سکه 475 هزار تومان و ربع سکه 255 هزار تومان خرید و فروش شد. هر دلار هم امروز در بازارها 3095 تومان خریداری و 3110 تومان فروخته شد.

دانلود
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول