اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی:

54 هزار کیلومتر از راه‎های آسفالته روستاهای کشور فرسوده است

معاون راه‎های روستایی وزیر راه وشهرسازی گفت: از مجموع راه‎‎های آسفالته روستایی در کشور، بیش از 54 هزار کیلومتر فرسوده است.

54 هزار کیلومتر از راه‎های آسفالته روستاهای کشور فرسوده است

سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید از راه‎های روستایی شهرستان علی آبادکتول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ایجاد ایمنی در راه‎های روستایی کشور از اولویت‌های دولت برای تأمین امنیت مسافران است.

وی با اشاره به آغاز اقدام برای آسفالت بیش از 17 هزار کیلومتر راه برای روستاهای بالای 50 خانوار اضافه کرد:  با 23 هزار کیلومتر راه روستایی غیرآسفالته برای دسترسی به روستاهای بالای 20 خانوار در مناطق محروم مواجه هستیم.

کاهش 26 درصدی تلفات راه‎های روستایی کشور

میرشفیع تصریح کرد: مرمت و ایجاد ایمنی در راه‎‎های روستایی کشور از اولویت‌های کشور برای تأمین ایمنی مسافران است که سال گذشته با اقدامات و ایمن‌سازی‌های انجام شده میزان تلفات تا 26 درصد کاهش یافت.

وی مشارکت روستاییان را بهترین روش برای آسفالت و مرمت راه‌های روستایی کشور برشمرد و افزود: طرح جدید مشارکت روستاییان در راه‌های روستایی در استان مازندران به صورت چشمگیری اجرایی شده و قرار است این طرح به زودی در گلستان نیز عملیاتی شود.

مشارکت روستائیان بهترین روش برای مرمت راه‎های روستایی

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس این طرح دهیاری، بنیاد مسکن، خیران و صاحبان صنایع روستایی، در بخش راه روستایی فعال می‌شوند که این سبب افزایش عمر راه‌ها نیز می‌شود.

میر شفیع یادآور شد: اعتبارات راه‌‌های مشارکتی علاوه بر روستاییان از محل‌های فروش سهام، تبصره 22 و تملک ‌دارایی‌های استانی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: روکش آسفالت، بهسازی، مرمت و رفع نقاط حادثه‎خیز نیز از جمله کارهایی است که در راه‌های مشارکتی انجام می‌شود.

میرشفیع درباره اعتبارات راه‌های روستایی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت و تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مشکلاتی در برخی از استان‌ها به ویژه گلستان در فصل سرما داریم که با همکاری استانداری این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/83002/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول