اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ادعای همسر بنی صدر

همسر بنی صدر هنگام ورود به پاریس بدون اشاره به ترور مسئولان کشور از جمله شهید بهشتی و 72 تن از مسئولان عالیرتبه دولت و قوه قضائیه مدعی شده است : تروری که اکنون در ایران حکم فرما است به مراتب وحشتناک تر از ترور دوران شاه است!

ادعای همسر بنی صدر

رخدادهای 1 شهریور 1360

چکیده

  • آیت الله منتظری در نامه ای به نخست وزیر تاکید کرد :  به نظر اینجانب خط امام بهترین و اصیل ترین محوری است که می توان در تقسیم مسئولیت ها ملاک قرار داد .
  • اکبر پرورش وزیر جدید آموزش و پرورش در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت سال آینده سال حاکمیت حزب الله در مدارس خواهد بود.
  • معادیخواه وزیر جدید ارشاد اسلامی در مصاحبه ای اعلام کرد فرهنگ و هنر باید در وزارت ارشاد ادغام شوند.
  • معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا ضمن تمجید فراوان و حمایت از عملکرد منافقین از دولت مردان آمریکا خواست تا حمایت خود را از مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی افزایش دهند.
  • به علت آماده نشدن دفترچه های سهمیه خانوار اجرای طرح سهمیه بندی گوشت در تهران تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.
  • خانم عذرا بنی صدر همسر رئیس جمهور مخلوع امروز به همراه فرزندش وارد پاریس شد .
  • آمار نشان می دهد که در مقابل هر سفید پوست جوان که در آمریکا به قتل می رسد 5 غیرسفید پوست کشته می شوند.
  • وزارت خارجه آمریکا یک گزارش تلویزیون این کشور را در مورد این که اسرائیل قطعات یدکی ساخت آمریکا را برای تجهیزات نظامی به ایران داده است تکذیب کرد .

آیت الله منتظری : خط امام مهمترین معیار تقسیم مسئولیت ها باید باشد

آیت الله منتظری در نامه ای به نخست وزیر تاکید کرد : در چنین شرایط حساسی این دولت است که باید با موضع گیری انقلابی و سریع خود نسبت به تمام مسائل حیاتی انقلاب و مردم ، دشمنان اسلام را خلع سلاح کرده و امید ما را مجددا سرزنده سازد و انگیزه ای را که آنان با فریب و استفاده از نارضایتی ها و عملکرد گذشته در افراد بی تجربه و ساده لوح به وجود آورده اند به نحو احسن از آنان بگیرد. آیت الله منتظری افزود : به نظر اینجانب خط امام بهترین و اصیل ترین محوری است که می توان در تقسیم مسئولیت ها ملاک قرار داد و نباید هیچ گروه و جمعیتی انقلاب را میراث انحصاری خود بداند .

وی همچنین اضافه کرد : از جمله ضعف های گذشته که تاکنون ضد انقلاب از آن بهره برده نداشتن یک ارگان قوی  و هماهنگ اطلاعاتی و تحقیقاتی است ، پیرو توصیه های موکد امام مجلس شورای اسلامی باید به این نقش توجه کرده و یک ارگان معینی را با ضوابط مشخصی مسئول این مهم بشناسد و تاکید نماید که این ارگان به دور از اعمال جاذبه و نفوذهای خاص شخصی و گروهی با همکاری امت قهرمان و سایر ارگان ها یک سیستم دقیق خبریابی از توطئه های دشمنان اسلام به وجود آورد و تشکیلات اطلاعاتی مختلف در آن ادغام گردد.(1)

سال تحصیلی آینده سال حاکمیت حزب الله در مدارس است

اکبر پرورش وزیر جدید آموزش و پرورش در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت سال آینده سال حاکمیت حزب الله در مدارس خواهد بود. وی در مورد برنامه های آموزش و پرورش در روستاها گفت : به طوری که در بودجه سال 1360 پیش بینی شده 5 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص داده شده که در ارزیابی و برآورد های انجام شده بایستی 70 درصد آن اختصاص به روستاها داشته باشد و طبق برنامه هایی که در این زمینه تنظیم شده امیدواریم که انشاء الله این بودجه اختصاصی را بتوانیم در سطح روستاها جذب بکنیم و با سرعتی هم که برادران ما در سازمان نوسازی با کمک جهاد سازندگی و دیگر ارگانها نشان داده اند امیدواریم که بتوانیم در سال های آینده نیز این بودجه را در جهت نوسازی در روستا ها جذب بنمائیم . (2)

جورج بال معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا و از شخصیت های رده بالای کاخ سفید با درج مقاله ای در شماره پنجشنبه 29 مرداد ماه جاری روزنامه واشنگتن پست ضمن تمجید فراوان و حمایت از عملکرد منافقین از دولت مردان آمریکا خواست تا حمایت خود را از مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی افزایش دهند.

وزیر ارشاد : فرهنگ و هنر باید در وزارت ارشاد ادغام شود

معادیخواه وزیر جدید ارشاد اسلامی در مصاحبه ای اعلام کرد فرهنگ و هنر باید در وزارت ارشاد ادغام شوند.

وی گفت : نام قانونی این وزارت خانه ارشاد ملی است و تحت همین نام هم انتخاب شده است ولی به هر حال با حساسیت به حقی که ملت ما به ملی گرایی دارد و خاطرات تلخی که از سوء استفاده های این کلمه داریم جامعه هرگز نمی تواند خاطرات تلخ آن را فراموش کند نام این وزارت خانه به طور طبیعی به وزارت ارشاد اسلامی تغییر کرده است و در نظام جمهوری اسلامی ایران ضوابط دست و پاگیر جایی ندارند و اگر چیز نادرستی باشد به شکل درستش تغییر می کند و بعدا خود به خود با موازین منطبق می شود و سپس خودش می شود میزان.

معادیخواه گفت : در حال حاضر جامعه ما از نظر اسم این وزارت خانه را به عنوان وزارت ارشاد اسلامی می شناسد ولی زمانی که صحبت از تنظیم و تدوین برنامه ها و تقدیم آن به مجلس بود آقای باهنر گفتند که قرار است بخش هایی از وزارت فرهنگ و هنر سابق به وزارت ارشاد اسلامی ملحق شود و نیز اداراتی از فرهنگ و هنر با تصویب دولت به ارشاد اسلامی منتقل گردد. وی ادامه داد : حدود 15 اداره از وزارت فرهنگ و هنر سابق به وزارت ارشاد اسلامی منتقل خواهد شد که این موضوع باید با تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی عملی شود.(3)

جرج بال خواستار حمایت بیشتر آمریکا از مسعود رجوی شد

وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد جورج بال معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا و از شخصیت های رده بالای کاخ سفید با درج مقاله ای در شماره پنجشنبه 29 مرداد ماه جاری روزنامه واشنگتن پست ضمن تمجید فراوان و حمایت از عملکرد منافقین از دولت مردان آمریکا خواست تا حمایت خود را از مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی افزایش دهند. وی در ادامه مقاله خود می نویسد : امکان پیروزی مجاهدین خلق یک سازمان مترقی سوسیالیستی نسبتا زیاد است و دولتمردان آمریکا باید به فکر حمایت بیشتر از این گروه سوسیالیست مترقی شوند.(4)

سهمیه بندی گوشت در تهران به تعویق افتاد

به علت آماده نشدن دفترچه های سهمیه خانوار اجرای طرح سهمیه بندی گوشت در تهران تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. سیاوش سمیعی دبیر ستاد بسیج اقتصادی کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن اعلام این مطلب گفت : تا فراهم شدن کلیه مراحل اجرایی طرح ، کلیه واحدهای توزیع کننده گوشت مکلفند ضمن رعایت قیمت های مصوبه تا آماده شدن دفترچه های جدید در هفته 250 گرم گوشت با استخوان به ازاء هر نفر در مقابل دفترچه های موجود به خانواده ها تحویل دهند.(5)

وزارت خارجه آمریکا یک گزارش تلویزیون این کشور را در مورد این که اسرائیل قطعات یدکی ساخت آمریکا را برای تجهیزات نظامی به ایران داده است تکذیب کرد .  دین فیشر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : اسرائیل آمریکا را مطمئن ساخته است که این گزارش خلاف واقع است .

همسر و فرزند هشت ساله بنی صدر وارد فرانسه شدند

خانم عذرا بنی صدر همسر رئیس جمهور مخلوع امروز به همراه فرزندش وارد پاریس شد .  همسر بنی صدر هنگام ورود به پاریس بدون اشاره به ترور مسئولان کشور از جمله شهید بهشتی و 72 تن از مسئولان عالیرتبه دولت و قوه قضائیه و نیز مردم عادی از سوی مجاهدین خلق [منافقین ] مدعی شده است : تروری که اکنون در ایران حکم فرما است به مراتب وحشتناک تر از ترور دوران شاه است !(6)

صدها سیاهپوست آمریکایی هر روز قربانی تبعیض نژادی می شوند

مجله پروگ سیو چاپ آمریکا در مقاله ای تحت عنوان زندگی در حاشیه نوشت : به دنبال قتل 27 جوان سیاه پوست آتلانتائی و کشف یک جسد جدید روزنامه نگاران آمریکایی به دقت آخرین اخبار مربوط به این مسئله را دنبال می کنند. بر اساس این گزارش یکی از بازپرسان پلیس در این رابطه گفت : نگرانی و ترس والدین آتلانتائی چیز جدیدی نیست و تمام والدین در شهرهای بزرگ آمریکا با آن روبرو هست .

در این مقاله آمده است : برای جوانان سیاه پوست آتلانتائی این مسئله به صورت یک حقیقت وحشتناک در آمده است . طبق یک آمار تحقیقی که به وسیله کمیته دفاعی کودکان تهیه شده است این حقیقت وحشتناک که از هر 17 غیر سفید پوست مرد و از هر 32 غیر سفید پوست زن یک نفر در سنین بین 16 تا 19 سالگی قربانی جنایات فجیع در سال می شوند نشان داده شده است .

همین آمار نشان می دهد که در مقابل هر سفید پوست جوان که در آمریکا به قتل می رسد 5 غیرسفید پوست کشته می شوند.این ارقام که در سال 1975 تهیه شده است طبق گفته وزارت تعلیم و تربیت و  رفاه آمریکا هر ساله به طرز وحشتناکی رو به افزایش است.(7)

وزارت خارجه آمریکا فروش لوازم جنگی اسرائیل به ایران را تکذیب کرد

وزارت خارجه آمریکا یک گزارش تلویزیون این کشور را در مورد این که اسرائیل قطعات یدکی ساخت آمریکا را برای تجهیزات نظامی به ایران داده است تکذیب کرد .  دین فیشر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : اسرائیل آمریکا را مطمئن ساخته است که این گزارش خلاف واقع است .

وی افزود : ما مدارکی دال بر این که تجهیزات با قطعات یدکی ساخت آمریکا به وسیله دولت اسرائیل به ایران فروخته شده نداریم .  تلویزیون ان بی سی در یک گزارش مدعی شده بود اسرائیل قطعات یدکی برای تانک های آمریکایی و انگلیسی و همچنین برای هواپیماهای فانتوم ایران فرستاده است. بر اساس ادعای این رسانه یک واسطه فرانسوی در این معامله شرکت داشته است.

گفتنی است در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ارسال مستقیم و غیر مستقیم سلاح های ساخت این کشور به ایران را تحریم کرد و با آغاز جنگ ایران و عراق این سیاست ادامه یافت.(8)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 4

2- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 15

3- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 16

5- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 2

6- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 16

7- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 16

8- اطلاعات ، 1 شهریور 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول