اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

افزایش صادرات راهکار تحقق خروج از رکود غیرتورمی در خراسان‌رضوی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست‌های خروج از رکود غیرتورمی در موضوعات مختلف مطرح شده که به معنای خروج از رکود بدون تورم بوده و این مسئله با افزایش صادرات محقق می‌شود.

افزایش صادرات راهکار تحقق خروج از رکود غیرتورمی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی ظهر امروز در نشست خبری همزمان با هفته دولت در محل استانداری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد و برنامه‌ریزی، سیاست‌های خروج از رکود غیرتورمی بوده که در موضوعات مختلف مطرح شده که به معنی خروج از این رکود، بدون تورم بوده که این مسئله با افزایش صادرات محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خروج از رکود باید صادرات افزایش یابد که این همان سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر نگاه بر اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر را در بر می‌گیرد، افزود: ما امروز عمده صادرات با کشورهای همجوار از جمله افغانستان و ترکمنستان داریم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: تورم نقطه به نقطه استان در تیر ماه امسال 11.3 درصد بوده که این رقم در خرداد ماه 11.6 بوده است، این در حالی است که تورم نقطه به نقطه در زمان مشابه در سطح کشور 14.8 بوده که نشان می‌دهد، شیب کاهش تورم در خراسان‌رضوی تندتر از سطح کشوری است.

جمشیدی با بیان اینکه ذخایر کالاها و خدمات خراسان‌رضوی وضعیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در حوزه ذخیره‌سازی نداریم، هم‌چنین در حوزه نرخ بیکاری باید گفت که نرخ بیکاری در خراسان‌ رضوی 10 درصد و نرخ بیکاری کشوری 10.7 درصد بوده که باز هم شاهدیم این نرخ در استان از سطح کشوری پائین‌تر است.

انتهای پیام/70005/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول