اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فیروزی در نطق میان‌دستور:

تجاوز «هرمس» ثابت کرد بر خلاف تصور برخی، صنعت هسته‌ای کشور زنده است

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس گفت: تجاوز نافرجام پهپاد جاسوسی ثابت کرد بر خلاف تصور برخی صنعت هسته‌ای کشور زنده و توانمند است و آنقدر برای دشمن مهم است که خطر جاسوسی و تجاوز را به خود می‌خرد.

تجاوز «هرمس» ثابت کرد بر خلاف تصور برخی، صنعت هسته‌ای کشور زنده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد فیروزی نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی گفت:‌ در نگاهی به رویدادهای جهان آموزه امام خمینی(ه) مبنی بر اینکه وحدت رمز پیروزی است تبیین می‌یابد.

وی نیاز امروز کشور را وحدت و همدلی در سایه خرد جمعی خواند و با اشاره به انهدام پهپاد جاسوسی اسرائیلی در فضای حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: نطنز دامگه و مرصاد هرمس جاسوس و لطف الهی، مددکار جان‌برکفان هوا فضای سپاه و نیروهای امنیتی کشور شد.

فیروزی عملیات شناسایی هرمس را موجب حفظ دستاوردهای عظیم فناوری هسته‌‌ای کشور خواند و گفت: ‌این تجاوز نافرجام ثابت کرد بر خلاف تصور برخی، صنعت هسته‌ای کشور زنده و توانمند است و آنقدر برای دشمن مهم است که خطر جاسوسی و تجاوز را به خود می‌خرد.

وی افزود: همچنین نشان می‌دهد که توان امنیتی و دفاعی و تأسیسات هسته‌ای ما فعال و مترصد همه خطرات است و به همین بهانه به نمایندگی از موکلان خود در شهرهای نطنز، بادرود و قمصر از همه تلاشگران عرصه هسته‌ای و ایستادگی رهبر معظم انقلاب، رئیس سازمان انرژی اتمی و کارکنان آن تقدیر و تشکر می‌کنم.

فیروزی با اعلام حمایت همه‌جانبه مردم نطنز و قمصر از پیشرفت‌های هسته‌ای کشور تصریح کرد: آسمان نیلگون ایران گنبد آهنین است زیرا ملتی آهنین آن را آفریده است؛ رژیم صهیونیستی فکر می‌کند، گنبد او آهنین است در حالی که سست‌تر از خانه عنکبوت است.

فیروزی در ادامه استفاده جمهوری اسلامی ایران از قدرت نرم و سخت توأمان برای منقح کردن سیاست دفاعی خود را یادآور شد و گفت:‌قدرت نرم ایران در مردم سالاری دینی،‌تمدن‌سازی اسلامی و رهبری نفوذناپذیر و بیداری اسلامی است و قدرت سخت ما شامل موقعیت ژئوپلوتیک، ژئو استراتژیک،‌قرارگیری در حاشیه خلیج فارس و منابع انسانی شامل 78 میلیون انسان متدین است.

وی با اشاره به اینکه ایران توانسته است با جمع میان دو مولفه قدرت نرم و سخت خود را به عنوان رهبر مقاومت در خاورمیانه به رخ بکشاند، در بخش دیگری از نطق خود از رئیس دانشگاه آزاد خواست زمان بیشتری برای تعامل با مجلس بگذارد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد متقاضی میهمان شدن هستند که برای بررسی پرونده دو صفحه‌ای نقل و انتقال آنان مبالغ زیادی از آنان اخذ می‌شود؛ با چه اهدافی این پول دریافت می‌شود؟

فیروزی درد جوانان امروز را بیکاری عنوان کرد و گفت: نمایندگان در برابر دیدگان مردمانی که از رنج بیکاری فرزندانشان اشک می‌ریزند قرار دارند و صد حیف و افسوس که دولت هیچ برنامه‌ای برای رفع بیکاری تحصیل‌کردگان ندارد و باری به هر جهت شده است.

وی با تأکید بر لزوم کاهش 15 الی 30 درصدی قیمت خودرو بیان کرد:‌گران بودن خودرو ناشی از سوء مدیریت‌ها و سوء استفاده دلالان است و وزیر صنعت نیز به دفاع از قیمت غیرمعقول خودرو می‌پردازد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از حقوق ملت دفاع کند یا به دفاع از انحصارطلبان صنعت خودرو بپردازد؟ آیا معقول است خودروی چینی با دو برابر قیمت خرید به فروش برسد و کیفیت آن نیز راضی کننده نباشد؟

وی با اشاره به اینکه مردم ما امروز گرفتار انحصارطلبان هستند، اظهار کرد: عدم نظارت بر قیمت‌ها عامل افزایش افسارگسیخته آن است؛ مردم شعارها بشنوند یا رشد قیمت‌ها را ببینند؟

فیروزی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه خود به ضرورت تأمین اعتبار برای تکمیل بناهای تاریخی،‌ تسریع در پروژه آبرسانی، جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب و عدم افزایش قیمت نفت برای کشاورزان اشاره کرد و با طرح این سوال که کشاورزان درد اساسی خود را در مورد قیمت برق به کجا باید ببرند،‌گفت:‌ از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم مشکل بیمه طلایی معلمان را حل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول