اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انعقاد قرارداد 4 ساله سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در گلستان

کارخانه: ولاسکو با والیبال ایران زنده شد/ تب والیبال در جامعه داغ است

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه تیم ملی والیبال در شرایط نسل طلایی به سر می‎برد، گفت: تب والیبال در جامعه داغ است به همین دلیل به آینده والیبال خوشبین هستم.

کارخانه: ولاسکو با والیبال ایران زنده شد/ تب والیبال در جامعه داغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی کارخانه امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول برگزار شد با قبول همکاری با باشگاه فرهنگی ـ ورزشی بیمه ایران در علی‎آبادکتول اظهار داشت: با انگیزه مضاعف به گلستان آمدم و امیدوارم با تلاش‎هایی که از سوی باشگاه صورت خواهد گرفت تجربیاتی که سالیان سال برای آن زحمت کشیدم را در اختیار علاقمندان به این رشته ورزشی بگذارم.

استعدادهای زیادی در والیبال گلستان نهفته است

وی با بیان اینکه فاز جدیدی در فعالیت ورزشی‌ام را آغاز کردم، تصریح کرد: تا دیروز اگر تیم‎داری می‎کردم اما امسال فاز جدیدی را آغاز کردم، با اطلاعات قبلی به گلستان آمدم چراکه در این استان استعدادهای زیادی نهفته است، اعتقاد دارم با یک برنامه‎ریزی دقیق می‎توان استعدادها را کشف و بازیکنان ستاره‎ای همانند فرهاد قائمی، تحویل جامعه ورزش داد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه فرهاد قائمی یکی از بازیکنان ممتاز در بین رقبای خود است، افزود: اگر کارنامه لیگ جهانی را بررسی کنید خواهید دید که قائمی تنها بازیکنی بود که به دلیل ویژگی‎های برجسته «دریافت خوب و سرویس‎‎های مناسب»در کار تیمی تعویض نشد.

کارخانه با بیان اینکه بهترین شرایط در تیم ملی والیبال حاکم است، خاطرنشان کرد: ما با همین نسل طلایی توانستیم قهرمان جهان شویم در این راستا کسب تجربه و قابلیت‎های فنی بازیکنان موجب ارتقاء آنها شده است.

وی میانگین سنی تیم ملی والیبال را 25 تا 26 سال ذکر کرد و گفت: ما سه تا چهار سال دیگر می‎توانیم همین تیم را حفظ کنیم، گرچه نگرانی داریم که این تیم به حاشیه نرود.

پرهیز از حاشیه‎ها دلیل موفقیت تیم ملی والیبال

کارخانه یکی از دلایل موفقیت تیم ملی والیبال را پرهیز از حاشیه‎ها و تنش‎ها اعلام کرد و بیان داشت: در بازی فوتبال حاشیه‎ها بیشتر است، با توجه به مدیریتی که در داورزنی سراغ دارم این تیم به حاشیه نخواهد رفت.

تا 4 سال دیگر گلستان قطب والیبال کشور می‎شود

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه فقط داشتن یک تیم در سطح لیگ برتر کافی نیست، خاطرنشان کرد: گلستان منطقه‎ای والیبال‎خیز است که ارزش سرمایه‎گذاری در این رشته ورزشی را دارد لذا باید سازندگی نیروها در دستور کار قرار گیرد، گلستانی‎ها به دلیل اینکه والیبال را خوب می‎فهمند می‎توان با آنها کار کرد.

کارخانه با بیان اینکه همانند دوران جوانی انرژی دارم، افزود: هیچ وقت از کار نترسیدم و به دنبال این هدف هستم که والیبال مدرن را ترویج کنم چراکه معتقدم والیبال سنتی نتیجه‎بخش نیست، ما اگر چهار سال در گلستان سازندگی کنیم در سال چهارم، گلستان قطب والیبال کشور خواهد شد.

وی برخورداری از بودجه مناسب را برای رسیدن به اهداف موردنظر مهم خواند و ابراز داشت: اگر بودجه خوبی داشته باشیم به راحتی می‎توانیم راه میانبر را انتخاب کرده و زودتر به هدف خود برسیم.

نیروسازی، قوی کردن زیرساخت‎ها و کشف استعدادها مولفه‎های پیشرفت در والیبال

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه گلستان یک بنگاه اقتصادی نیست، یادآور شد: همیشه بازیکنان صاحب نام پیروز نمی‎شوند اگر روی جوانان کار شود می‎توان یک تیم قوی ساخت.

کارخانه از جوانان به عنوان سرمایه‎های ارزشمند یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم در نیروسازی موفق عمل کنیم می‎توانیم در آینده در لیگ برتر تیم‎داری کنیم لذا باید توجه خود را به نیروسازی، قوی کردن زیرساخت‎ها و کشف استعدادها معطوف کنیم.

وی در خصوص کناره‎گیری ولاسکو از تیم والیبال ایران بیان داشت: ولاسکو احساس کرد سقف والیبال ایران همین است، 15 سال از والیبال کناره‎گیری کرد اما نباید فراموش کنیم که ولاسکو با والیبال ایران زنده شد، ولاسکو وقتی به آرژانتین رفت حتی از گروه والیبال بالا نیامد.

تیم ملی باید بیشتر تجربه کسب کند

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در خصوص باخت والیبال تیم ملی در برابر آمریکا بیان داشت: قدرت و سابقه این تیم در مقایسه با ایران بالاست، آنها قهرمان سه المپیک بودند و بالاترین امتیازات را به خاطر سرویس‎های پرشی کسب کردند که گرفتن این توپ‎ها با سرعت بالای 120 کیلومتر کمی سخت بود، آنها با ریسک بالا و خطای کم ظاهر شدند اما ایران با ریسک کم و خطای بالا حضور یافت.

کارخانه با بیان اینکه تیم ملی باید بیشتر تجربه کسب کند، خاطرنشان کرد: باید بیشتر تمرین کنیم تا راه مقابله با تیم‎های بزرگ جهان را به دست آوریم، باید ریسک‎مان را در بازی افزایش دهیم تا سطح پیامدها و خطاها کاهش پیدا کند.

وی در خصوص قراردادش با باشگاه فرهنگی ورزشی بیمه ایران در علی‎آبادکتول گفت: همه چیز به مدیرعامل باشگاه بستگی دارد اما آمده‎ام تا تجربیات خود را در اختیار علاقمندان این رشته ورزشی در گلستان قرار دهم.

کارخانه در خصوص عدم همکاری با تیم جواهری گنبدکاووس بیان داشت: عدم همکاری‎ام با این تیم اصلا به دلایل مادی نبوده است، من آدم مادی‎گرا نیستم اما شأن و جایگاهی دارم، برای همکاری با باشگاه فرهنگی ورزشی بیمه ایران در علی‎آباد کتول یاعلی گفتیم و هر چقدر مدیرعامل این باشگاه لطف داشته باشند در گلستان حضور داشته و همکاری خواهم کرد.

صادقی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی بیمه ایران در علی‎آبادکتول در پایان این نشست از انعقاد قرارداد چهارساله مصطفی کارخانه سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران خبر داد و گفت: تا الان هنوز صحبتی از مبلغ قرارداد نشده است.

انتهای پیام/83001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول