اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز دومین مرحله کاروان راهیان نور

145 نفر از خواهران بسیجی گرگان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از اعزام 145 نفر از خواهران بسیجی در قالب سه اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

145 نفر از خواهران بسیجی گرگان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند

سید علی مهاجر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه کاروان راهیان نور هر ساله مبادرت به 6 مرحله اعزام می‎کند و اکنون در شهرستان گرگان دومین مرحله اعزام آغاز شده است، اظهار کرد: در فصل پاییز راهیان‎نور دانش‎آموزی در مقطع دبیرستان برای 2 گروه خواهران و برادران انجام می‎شود در ماه‎های اسفند و فروردین‌ نیز میزبان برگزاری راهیان نور جنوب کشور هستیم.

وی یکی از اهداف راه‎اندازی کاروان‎های راهیان نور در سراسر کشور را جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: اعزام جوانان و نوجوانان به مناطق عملیاتی برنامه موثری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان برنامه راهیان نور را جزو موفق‎ترین و اثرگذارترین اقدامات فرهنگی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: این موفقیت سبب شده تا دشمن درصدد تخریب این برنامه فرهنگی باشد؛ کارنامه موفقیت‎آمیز راهیان نور نشان می‎دهد این اقدام شایسته توانسته است ماموریت خود را به درستی ایفا کند.

وی ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری برای پاسداشت راهیان نور و حضور ایشان در مناطق عملیاتی موید آن است که این برنامه در راستای اهداف خود و در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ادای تکلیف کند.

مهاجر اظهار کرد: جوانان، نوجوانان، بسیجیان و اقشار مختلف مردمی هرساله به منظور تجدید میثاق با آرمان‎های امام راحل، شهدا و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در راهیان نور شرکت می‎کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان از سفر پنج روزه خواهران بسیجی به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد و گفت: زائران در طول سفر از برنامه‎های مختلف فرهنگی بهره‎مند می‎شوند، برنامه زیارتی مرقد امام راحل برای آن‌ها پیش‎بینی شده و در زمان برگشت نیز به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) مشرف می‎شوند.

مهاجر در خصوص وضعیت ایمنی خودروها اظهار کرد: در این سفر از اتوبوس‎های جوان سیر استفاده می‎شود و قبل از حرکت تمامی اتوبوس‎ها باید تاییدیه ایمنی داشته باشند؛ قبل از حرکت نیز پلیس راهور ایمنی خودروها را بررسی می‎کند بنابراین به مردم این اطمینان خاطر داده می‎شود که هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی داشتن سفر ایمن را یکی از دغدغه‎های مهم خواند و افزود: اولین چیزی که خودمان با جدیت آن را پیگیری می‎کنیم اصول فنی و ایمنی خودروهاست که در طول سفر موجبات آزار و نگرانی زائران وجود نداشته باشد و یک سفر ایمن را تجربه کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان خاطرنشان کرد: زائران از مناطق عملیاتی، یادمان شهدا و اماکن متبرکه‎ای که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در آنجا برای حفظ دین و انقلاب اسلامی با دشمن مبارزه کردند مورد بازدید قرار خواهند داد.

مهاجر گفت: در این سفر یک راوی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، مداح و مبلغه برای پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/83001/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول