اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

اشتغال بدون حمایت واقعی از تولید ایجاد نمی‎شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال بدون حمایت واقعی از تولید ایجاد نمی‎شود.

اشتغال بدون حمایت واقعی از تولید ایجاد نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا عزیزی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی موضوعات اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: اگر از تولید حمایت شود قطعا آسیب‎های اجتماعی کمتر خواهد شد، در حمایت از تولید، اشتغال و کاهش آسیب‎های اجتماعی موفق عمل نشده است.

وی تصریح کرد: در سایه ولایت و همکاری مردم از بهترین امنیت در دنیا برخوردار هستیم، در بخش سلامت نیز اگر تا دیروز بیشترین سهم پرداخت سلامت روی دوش مردم بود اما اکنون اعتبار ویژه‎ای در بخش سلامت در نظر گرفته شده که مردم خروجی آن را لمس می‎کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اراده خواستن در جامعه ایجاد شود، یادآور شد: اگر اراده کنیم و به معنای واقعی از تولید حمایت شود علاوه بر اشتغال، مشکل مسکن و ازدواج جوانان مرتفع می‎شود.

عزیزی افزود: اگر کلاهمان را کج بگذاریم و راست قضاوت کنیم دولت واقعا در مجامع بین‎المللی آرامش ایجاد کرده است، دولت نشان داده در روابط بین‎المللی موفق بوده و می‎تواند موفق‎تر شود.

وی گفت: در مذاکرات 1+5 خط قرمزها رعایت شده است هر چند نباید به طرف مقابل‎مان اعتماد کنیم، ایران با شرکت در مجامع بین‎المللی نشان داد که اهل صلح است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‎های سرمایه‎گذاری باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: 9 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی، 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای اوراق مشارکت نشان می‎دهد که 256 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‎دهد.

عزیزی در خصوص وضع سودهای بانکی گفت: سودی که در بانک‎های ما گرفته می‎شود در هیچ جای دنیا گرفته نمی‎شود لذا تا زمانی که به معنای واقعی از تولید حمایت نکنیم اشتغال ایجاد نخواهد شد و آسیب‎های اجتماعی کاهش پیدا نمی‎کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید برای حمایت از تولید پای کار آیند، خاطرنشان کرد: مگر می‎شود با سودهای بالای 22 درصد از تولید حمایت کرد مسلما این کار محقق نمی‎شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر شهرستان باید به صورت پایلوت یک موسسه قرض‎الحسنه راه‎اندازی شود، افزود: مردم را می‎توان مکلف کرد که در این موسسات سرمایه‎گذاری کنند نه در بانک‎هایی که حتی وام ازدواج نمی‎دهند، ما باید کاری کنیم سود به جیب مردم برود.

عزیزی با بیان اینکه هزینه‎های پیشگیری یک سوم درمان است، گفت: راندمان پیشگیری حتی بین 11 تا 30 درصد است، درمان اجباری نیز فایده‎ای ندارد.

انتهای پیام/83001/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول