اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست پلیس اسرائیل برای محاکمه اشکنازی بر سر رسوایی «هارپز»

بعد از پایان یافتن تحقیقات درباره پرونده رسوایی «هارپز»، پلیس رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد، رئیس سابق ستاد مشترک اسرائیل و برخی از مقامات دیگر صهیونیستی محاکمه شوند.

درخواست پلیس اسرائیل برای محاکمه اشکنازی بر سر رسوایی «هارپز»

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «هاآرتص»، پلیس اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد، تحقیقات خود درباره مسئله بحث‌انگیز «هارپز» را تکمیل کرده و پیشنهاد داده همه بازیگران کلیدی این رسوایی، محاکمه شوند.

بر اساس این گزارش، مبحث اصلی در این مسئله‌، «سند هارپز» و دشمنی دوجانبه میان «گابی اشکنازی»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و «ایهود باراک»، وزیر سابق جنگ اسرائیل است. «بواز هارپز»، از وابستگان اشکنازی، سندی را جعل کرد تا مانع ژنرال «یواو گالانت» برای جانشینی گابی اشگانزی به عنوان رئیس ستاد مشترک شود؛ (به همین دلیل این پرونده «هارپز» نام گرفت).

به نوشته این روزنامه، پلیس پیشنهاد داد، علیه گابی اشکنازی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، «آوی بنیاهو»، سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، «ارز وینر»، مشاور اسبق رئیس وقت ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «آویچای مندلبلیت»، از دیگر مشاوران رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل، اعلام جرم شود.(همه این افراد متهم به جعل اسناد هستند). قرار است این پیشنهادات به «یهودا وینستین»، دادستان کل رژیم صهیونیستی ارائه شود؛ فردی که درباره اعلام جرم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس اشکنازی را به خاطر ظن درباره نقض اعتماد و جلوگیری از اجرای عدالت مورد بازجویی قرار داده است. ایهود باراک در ماه آوریل شهادت داد که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش تلاش کرده تا او را تضعیف کند و برخی از انتصابات او را خنثی سازد. علاوه بر این اشکنازی، متهم به انتقال اطلاعات به منابع غیرمجاز از جمله خبرنگاران است. همسر او، «رونیت» نیز برای پرس‌وجو درباره این مسئله فراخوانده شده اما در این مرحله مشخص نیست که آیا علیه او نیز اعلام جرم می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول