اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان کی‌مون: همه مردم جهان از جنایات داعش خشمگین هستند

دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدام داعش مبنی بر قتل فجیع دو خبرنگار آمریکایی، خواستار توجه جدی به موضوع مبارزه با تروریسم شد.

بان کی‌مون: همه مردم جهان از جنایات داعش خشمگین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در سخنان خود در روز چهارشنبه از خشم جهانی نسبت به اقدام داعش در قتل دومین خبرنگار آمریکایی خبر داد.

بان کی مون در طی سفر خود به نیوزلند و پس از انتشار ویدئوی قتل «استیون ساتلوف» گفت:‌گزارش‌های رسیده از عراق در مورد جنایات گروه موسوم به داعش از جمله خبر به قتل رساندن فجیع خبرنگار آمریکایی همگان را خشمگین ساخته است.

دبیر کل سازمان ملل در صحبت‌های خود ضمن محکوم کردن جنایات‌های از این قبیل، اظهار داشت که تهدید مردم با روش‌های غیرانسانی و به جرم عقاید آنها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. وی وضعیت موجود در عراق را فاجعه‌آمیز خوانده و خواستار تساهل، احترام متقابل و پرهیز از خشونت توسط همه رهبران مذهبی شده است.

وی افزود:‌بدون توجه جدی به این موضوع و انجام عملیات لازم برای مقابله با تروریسم از جمله عملیات نظامی، به این گروه‌ها اجازه می‌دهیم که اقدامات خود را ادامه دهند.

گروه تروریستی داعش پس از آغاز حملات هوایی آمریکا به شمال عراق، در اقداماتی تلافی‌جویانه اقدام به قتل دو تن از خبرنگاران آمریکایی گرفت که پیشتر آنها را به گروگان گرفته بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول