اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی تروریست‌های سوریه برای پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش

سخنگوی گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از آمادگی گروه‌های تحت مدیریت خود در سوریه برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی علیه عناصر تکفیری داعش به رهبری آمریکا خبر داد.

اعلام آمادگی تروریست‌های سوریه برای پیوستن به ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، سخنگوی ارتش «آزاد سوریه» اعلام کرد که ارتش آزاد و سایر گروه‌های مسلح سوری آماده پیوستن به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش هستند.

وی به خبرگزاری «آناتولی» گفته که «ارتش آزاد» سوریه و دیگر گروه‌های تروریستی آماده مشارکت با ائتلاف بین المللی که آمریکا برای مقابله با داعش اعلام کرد، است.

مقامات‌ آمریکایی اعلام کردند که این کشور به دنبال ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با عناصر تروریستی داعش در سوریه و عراق است.

مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که انگلیس و استرالیا کاندیداهای بالقوه برای این ائتلاف بین‌المللی هستند.

آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال مذاکره با آمریکا و سایر شرکای بین‌المللی خود در خصوص این اقدام نظامی مشترک احتمالی علیه داعش است، اما تاکید کرد که خود در این عملیات مشارکت نخواهد کرد.

«جن ساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با شرکای خود همکاری می‌کنیم و از آنها می‌پرسیم چگونه می‌توانند در زمینه‎های نظامی، اطلاعاتی، دیپلماتیک و کمک‌های انسانی همکاری کنند.

برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی معتقدند آمریکا که خود از بزرگترین حامیان داعش است اما اکنون مدعی است بنا دارد بزرگترین ائتلاف بین المللی علیه این گروه تروریستی را تشکیل دهد. این در حالی است که بسیاری از سازمانهای حقوق بشری در منطقه و جهان معتقدند هنوز آمریکایی ها پاسخ شایسته ای به افکار عمومی جهان در خصوص چرایی ایجاد داعش و حمایت های مالی هنگفت از این گروه تروریستی ارائه نکرده است. خانم هیلاری کلینتون اخیرا با انتشار کتاب خاطرات خود صراحتا اعلام کرد که داعش را آمریکا بوجود آورده و از او حمایت مالی کرده است. براساس کنوانسیون های حقوقی سازمان ملل ایجاد و حمایت از گروههایی که صلح و امنیت جهانی را برهم می زنند مستلزم و مستوجب تعقیب قضایی است. و لذا آمریکا و دیگر کشورهای غربی و منطقه ای که در ایجاد این گروهک دخیل بوده اند باید در دادگاههای صالحه مورد محاکمه واقع شوند.

برخی منابع خبری آمریکا نیز با اشاره به انتشار تصاویر فیلم مربوط به اعدام خبرنگاران آمریکایی توسط داعش گزارش دادند که چنین تصاویری ساختگی و از سناریوی واشنگتن برای مشروعیت بخشیدن به تحرکات نظامی خود در منطقه است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول