اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام اطلاعاتی آمریکا:

نشانه‌ای مبنی بر برنامه داعش برای حمله به آمریکا وجود ندارد

دبیر مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا اظهار داشت: هیچ مدرک مستدلی در مورد برنامه داعش برای حمله به آمریکا وجود ندارد.

نشانه‌ای مبنی بر برنامه داعش برای حمله به آمریکا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه یکی ازمقامات اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تهدیدی جدی علیه غرب است، اما شکست‌ناپذیر نیست و حملات هوایی آمریکا آنها را ضعیف کرده است.

«متیو اولسن» دبیر مرکز مبارزه با تروریسم گفته است که هیچ مدرک معتبری دال بر تدارک حمله قریب‌الوقوع به خاک آمریکا توسط نیروهای داعش وجود ندارد، اگر چه وی تصریح کرد که احتمال دارد این گروه تروریستی در نهایت حمله به آمریکا رانیز مدنظر داشته باشد.

به گفته اولسن حملات هوایی طی یک ماه اخیر نشان داده است که نیروهای داعش آسیب‌پذیر هستند و در جریان این حملات بسیاری از تسلیحات، تجهیزات و مواضع خود را از دست داده‌اند.

این مقام آمریکایی حملات هوایی آمریکا و عملیات نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه را در نشان دادن آسیب‌پذیری گروه‌ داعش موثر دانست.

اولسن در ادامه داعش را فقط یکی از هزاران گروه افراطی در سراسر جهان خواند و یادآور شد که نباید نسبت به اهمیت آن اغراق شود. وی مدعی شد که اگر چه توجه به تهدیدات این گروه مهم است،‌ اما قابل مقایسه با تهدید القاعده قبل از حملات 11 سپتامبر 2011 نیست.

با پیشروی گروه تکفیری داعش در عراق و یورش به اقلیم کردستان، آمریکا تصمیم گرفت برای دفاع از مردم عراق و دیپلمات‌های خود به مواضع داعش در شمال عراق حمله کند. از طرف دیگر اعضای داعش طی اقدامی تلافی جویانه دو تن از خبرنگران آمریکایی را به قتل رسانده و ویدئوی مربوط به آن را در فضای مجازی منتشر کردند. انتشار ویدئوی کشته شدن این دو خبرنگار به بهانه‌ای برای گسترش حضور نظامی آمریکا در منطقه بدل شده و دیگر کشورهای غربی نیز ا احتمال حضور در عملیات نظامی خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول