اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاد روابط بین‌الملل و مطالعات اسرائیل دانشگاه عین‌الشمس قاهره:

گام‌های داعش کاملا متناسب با اهداف واشنگتن و تل‌آویو در منطقه برداشته می‌شود

استاد دانشگاه عین‌الشمس مصر اعلام کرد اگر بپذیریم داعش ساخته دست آمریکاست پس این گروهک در راستای اهداف واشنگتن در منطقه گام برمی‌دارد و امنیت و ثبات خاورمیانه را مختل می‌کند.

گام‌های داعش کاملا متناسب با اهداف واشنگتن و تل‌آویو در منطقه برداشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس «منصور عبدالوهاب» استاد دانشگاه مطالعات اسرائیل و روابط بین الملل دانشگاه عین الشمس قاهره گفت باید بپذیریم که داعش ساخته آمریکاست پس این گروهک ساخته شده تا اهداف واشنگتن در منطقه از جمله ایجاد بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه را عملی کند.

عبدالوهاب در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع مصر، تأکید کرد که اسرائیل نیز از وجود داعش یا گروه‌های تروریستی دیگر به ویژه در کشورهایی مثل لبنان و سوریه سود می‌برد و به این گروه‌ها از همان ابتدا وعده داده شده تا در صورت حمایت از منافع آمریکا و اسرائیل اجازه پیشرفت و گسترش پیدا کنند.

این استاد مطالعات اسرائیل یادآور شد که واشنگتن و تل‌آویو اگر این گروه‌ها سعی کنند اقداماتی علیه آنها انجام دهند با برچسب گروه‌های تروریستی مانند القاعده این گروه‌ها را از بین خواهند برد.

از زمان آغاز بحران سوریه و پیروزی‌های متعدد دولت سوریه در برابر گروه‌های معارض مسلح که آمریکا و غرب آنها را «معارض معتدل» نامیده بود، حمایت‌های نظامی و مالی غرب و کشورهای عربی همپیمان آمریکا از این گروه‌ها آغاز شد.

با اعلام موجودیت گروهک تروریستی داعش، با وجود تأکید دمشق بر تروریستی بودن این گروه‌ها، تعداد زیادی از افرادی که آمریکا آنها را معارض معتدل خوانده بود به گروهک داعش پیوسته و علاوه بر سوریه به بخش‌هایی از خاک عراق نیز تجاوز کردند.

این گروهک در طول چند هفته گذشته و در پی حملات هوایی آمریکا به مواضعشان، 2 خبرنگار آمریکایی را سر بریده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول