اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

آخرین وضعیت ورود LPG و دیزل سبک به سبد سوخت/ فرمول جدید قیمت‌گذاری CNG استخراج شد

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تشریح آخرین وضعیت متنوع‌سازی سبد سوخت سواری‌ها گفت: برای نسبت قیمت CNG به بنزین فرمولی استخراج شده است و ممکن است نسبت قیمت CNG به قیمت بنزین از نسبت فعلی کمتر شود.

آخرین وضعیت ورود LPG و دیزل سبک به سبد سوخت/ فرمول جدید قیمت‌گذاری CNG استخراج شد

نصرت‌الله سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شبکه توزیع LPG برای حمل و نقل خوب نیست و تقریبا جمع شده است و اگر بخواهیم دوباره LPG را به سبد سوخت وارد کنیم همان مسیر دهه 70 باید دوباره طی شود.

وی با بیان اینکه الان درباره ورود LPG به سبد سوخت بحثی وجود ندارد، افزود: نظر کارشناسی خود بنده نیز این است که با وجود CNG ورود مجدد LPG به سبد سوخت سواری چندان منطقی نیست.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت افزود: قیمت LPG نزدیک به قیمت بنزین است و تنها مزیت آن آلودگی کمتر است.

وی تصریح کرد: LPG شاید برای بعضی مصارف خاص در حمل و نقل  مانند بعضی خطوط خاص ریلی یا در بعضی صنایع به کار گرفته شود،اما فعلا برنامه‌ای برای استفاده از LPG در توسعه حمل و نقل وجود ندارد.

فرمول جدید قیمت‌گذاری CNG استخراج شده است

سیفی در ادامه در خصوص قیمت‌گذاری CNG با توجه به قیمت بنزین گفت: برای نسبت قیمت CNG به بنزین فرمولی استخراج شده اما هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: قیمت CNG حتما درصدی از قیمت بنزین خواهد بود و ممکن است قیمت CNG از نسبت فعلی با قیمت بنزین کمتر شود.

بررسی کارت سهمیا در دانشگاه شریف به سفارش اتاق بازرگانی

وی در ادامه گفت: پژوهشکده اقتصاد انرژی دانشگاه شریف به سرپرستی آقای دکتر نیلی با کمک دیگر دوستان در حال بررسی کارت سهمیا هستند.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اضافه کرد: صدور این کارت می‌تواند یک جهش ایجاد کند اما تصمیم‌گیری درباره آن به خروجی مطالعات بستگی زیادی دارد که این مطالعات از سوی اتاق بازرگانی ایران هدایت می‌شود و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت نیز نظرات رسمی و غیر رسمی را به این مطالعه‌کنندگان ارائه کرده‌اند.

ورود دیزل سبک به سبد سوخت سوار‌ی‌ها اقتصاد را متحول می‌کند

وی درباره ورود دیزل سبک به سبد سوخت سواری ها اظهار داشت: حدود 4 سال پیش شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت حمایت‌هایی از ورود دیزل سبک به سبد سوخت‌ سواری‌ها کرده بود و شرکت زامیاد هم 40 تا 50 هزار موتور دیزلی برای وانت‌های نیسان 24Z وارد کرده است.

سیفی تصریح کرد: الان دیزل سبک مناسب برای همه خودروها وجود ندارد و هنوز آمادگی توزیع دیزل سبک برای خودروهای سواری ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه ما در این مورد مطالعه داریم اما هنوز برنامه‌ای برای گسترش دیزل مانند CNG نداریم، افزود: سازمان محیط زیست اخیرا درباره سرطانزا بودن استفاده از دیزل سبک زیاد صحبت کرده است اما الان در اروپا 30 تا 40 درصد از سبد سوخت سواری دیزل سبک است.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اضافه کرد: ما نمی‌گوییم صحبت دوستان محیط زیست لزوما غلط است اما عوامل سرطانزای خیلی زیادی وجود دارد که چسبیدن به تنها یکی از آنها که می‌تواند اقتصاد را متحول کند چندان منطقی نیست؛ چنانکه مصرف دیزل در پیمایش یکسان 20 تا 30 درصد از بنزین کمتر است و استفاده از آن صرفه‌جویی عظیمی در مصرف سوخت در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول