اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

باید «کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی» برای محاکمه خالقان و حامیان داعش تشکیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گذشته داعش و ریشه‌های شکل‌گیری آن بررسی و مشخص شود چه کسانی عامل پر و بال گرفتن داعش بودند.

باید «کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی» برای محاکمه خالقان و حامیان داعش تشکیل شود

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد تحرکات اخیر آمریکا و غرب برای مقابله با توسعه‌طلبی و نابودی داعش گفت: غربی‌ها دیر به این موضوع رسیدند که دست پرورده‌شان مشکلاتی برایشان ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه غرب، اعتقادی به مقابله با داعش ندارد، اظهار کرد: مبنای غرب ایجاد بحران و تزلزل در جهان اسلام است و اکنون نیز صرفاً به این خاطر که منافع‌شان در کردستان عراق به خطر افتاده به فکر سرکوب داعش افتادند.

جوکار مقابله تاکتیکی با داعش را قابل قبول ندانست و گفت: باید با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گذشته داعش و ریشه‌های شکل‌گیری آن بررسی شده و مشخص شود چه کسانی عامل پر و بال گرفتن داعش و حامی مالی این گروهک تروریستی برای جذب نیرو بوده و به تسلیح آن پرداختند.

وی با اشاره به لزوم ثبت و ضبط شدن همه مدارک مربوط به روند شکل‌گیری و رشد داعش و نیز چگونگی پیشروی آنها در سوریه و عراق، گفت: ‌آیندگان باید حامیان و پشتیبانان حقیقی داعش را بشناسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار مبارزه با تروریسم امروز به یک شعار دهان پرکن برای غرب تبدیل شده در حالی که ما مدت‌ها قبل نسبت به خطر داعش هشدار داده و پیش‌بینی کرده بودیم که روزی این مولود، دامان خود غرب را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول