اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آصفری در گفت‌وگو با فارس:

جریان داعش هیچ کس غیر از آمریکا نیست/ حمایت غرب از داعش هویداست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حمایت آمریکا و غرب از گروهک تروریستی داعش امری گویا و ثابت‌شده است، گفت: آمریکا برای گرفتن ژست حقوق بشری، ادعای مبارزه با داعش را مطرح کرده است.

جریان داعش هیچ کس غیر از آمریکا نیست/ حمایت غرب از داعش هویداست

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ادعای دولت آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش در عراق اظهار داشت: اسناد و سوابق گویای آن است که جریان داعش زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، بین سال‌های 2003 تا 2006 به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش زیر چتر حمایت آمریکایی‌ها بود،‌تصریح کرد: یکی از اقداماتی که گروهک تروریستی داعش انجام داده آزادسازی 500 نفر از تروریست‌ها از زندان گوانتانامو بود که این موضوع در اسناد وجود دارد، چطور ممکن است یک گروهی بتواند بدون هماهنگی دولت آمریکا دست به چنین اقدامی بزند.

آصفری بر همین اساس خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه بتواند در منطقه ناامنی ایجاد کند، نیاز به تشکل یک گروهک تروریستی به نام داعش در منطقه داشت تا این گروه، عملیات بمب‌گذاری در مناطق مقدس مانند کربلا و نجف را انجام دهد و آمریکایی‌ها بتواند بهانه‌ای برای حضورشان در عراق بتراشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس یادآور شد: داعش در سوریه طی سه سال گذشته عملیات تروریستی انجام داد، وزیر دفاع آمریکا شروع به راه‌اندازی تورهای گردشگری به کشورهای اروپایی و خاورمیانه کرد و از این طریق توانست پول‌های هنگفتی جمع‌آوری کرده و در اختیار این گروهک تروریستی قرار دهد تا بتواند برای انجام عملیات تروریستی توسط این گروهک، آنان را تجهیز کرده و به آنها کمک مالی انجام دهد.

آصفری با بیان اینکه اینکه جریان داعش تحت حمایت آمریکایی‌هاست، امری کاملا گویا و ثابت شده است، گفت: امروز آمریکا موضوع مبارزه با تروریست‌ها و داعش را برای منابع خودش مطرح می‌کند، اگر آنان واقعا در گفتارشان صادق هستند، برای آنان که توانستند بن‌لادن را در مناطق دور افتاده پاکستان به دام بیندازند، کاری ندارد، آمریکا برای اینکه بتواند ژست حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریست‌ها را بگیرد، ادعای مبارزه با داعش را مطرح کرده است، چرا زمانی که گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه خون صدها نفر از مردم مسلمان را بر زمین ریختند، آن زمان سخن از مبارزه با داعش را بیان نمی‌کرد اما امروز که فلش عملیاتی به سمت شهروندان اربیل یا آمریکایی‌های مستقر در اربیل یا برخی از خبرنگاران آمریکایی، نشانه رفته، از موضوع مبارزه با داعش سخن به میان آورده است؟!

آصفری در پایان خاطرنشان کرد:‌ ما اعتقاد داریم پشت پرده حمایت از جریان داعش کسی جز آمریکایی‌ها نیست امروز که داعش نفس‌های آخرش را می‌زند، آمریکا می‌خواهد در سوابق خودش مبارزه با گروهک داعش را مطرح کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول