اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

معاون اول قوه قضائیه/۱

معاونت حقوقی قوه قضائیه از جایگاه مهمی برخوردار است

معاونت حقوقی از جایگاه مهمی در قوه قضائیه برخوردار است و البته این معاونت در کل نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و هیچ جامعه و فردی نمی‌تواند به رشد و تعالی و سعادت برسد؛ مگر اینکه ملتزم به قانون باشد.

معاونت حقوقی قوه قضائیه از جایگاه مهمی برخوردار است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام رازینی گفت: ایشان امروز به دیوان عالی کشور منتقل می‌شوند تا قوه قضاییه و نظام از تمام تجربیات این عزیز در سطح عالی دستگاه قضایی بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ذبیح‌الله خدائیان در جایگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه قرار خواهد گرفت، گفت: من از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام رازینی قدردانی می‌کنم، ایشان حقیقتاً شخصیتی فاضل، مخلص، با استعداد و بدون هیچ ادعا و تکلف و بی‌اعتنا نسبت به مظاهر و مقامات دنیوی است.

اژاه‌ای تصریح کرد: حجت‌الاسلام رازینی سابقه‌ای طولانی در طول این سی و چندسال پس از انقلاب دارند و در کارنامه خود در جهت تقویت مبانی انقلاب و مبارزه با ضد انقلاب صفحات درخشانی را بر جای گذاشتند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به عملکرد مثبت حجت‌السلام رازینی در برخورد با انحرافات گوناگون در طبقات مختلف چه در دادسرا و چه در دادگاه‌های انقلاب و دادگستری گفت: ایشان در سنین جوانی مسئولیت سازمان قضایی نیروهای مسلح را بر عهده داشته و تحول جدی را در این سازمان ایجاد کرد ضمن اینکه سالیان سال با حکم امام خمینی (ره) و پس از آن با حکم مقام معظم رهبری ریاست دادگاه‌های ویژه روحانیت را عهده دار بود.

اژه‌ای با اشاره به سابقه حجت‌الاسلام رازینی در دادگستری کل استان تهران گفت: البته دکتر خدائیان هم نیرویی مخلص، وفادار و با استعداد در مباحث قضایی و حقوقی هستند و از جمله کسانی است که با تجربه و به تدریج به این مرحله رسیده و سابقه تدریس در دانشگاه و مدیریت در امر قضا را دارند و امیدوارم بتوانند از تجربیات معاونین قبلی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت حقوقی از جایگاه مهمی در قوه قضاییه برخوردار است، گفت: این معاونت نه تنها در داخل قوه قضاییه بلکه در کل نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و هیچ جامعه و فردی نمی‌تواند به رشد و تعالی و سعادت برسد مگر اینکه ملتزم به قانون باشد.

معاون اول دستگاه قضایی با اشاره به اینکه داشتن جامعه سالم، پویا و با امنیت در گرو داشتن قانونی عالی و مترقی است، گفت: تنها در عمل به قانون منافع و مصالح فرد و جامعه تامین می‌شود، نظام هستی بر مدار حق و قانون بنا نهاده شده و انسان که از اشرف مخلوقات است برای رسیدن به کمال و لقاء الهی حدودی برایش معین شده است.

وی تصریح کرد: قانونی می‌تواند بشر را به سعادت برساند که قانونگذار آن انسان را به خوبی بشناسد البته ایرادی ندارد که ما از تجربیات همه بشر استفاده کنیم و قوانین دنیا را ببینیم و بدانیم اما آنچه که باعث سعادت بشر می‌شود قانونی است که خدا وضع کرده چرا که خدا علیم به کل شیء است.

وی قانون را یکی از ارکان و ابزار قوه قضاییه دانست و تاکید کرد: اگر طبق قانون عمل نکنیم نمی‌توانیم با ظالم برخورد کنیم بنابراین چه بسا خودمان ظالم باشیم.

وی ادامه داد: یک قاضی زمانی می‌تواند به حق قضاوت کند که ملتزم به قانون باشد بنابراین اگر به قانون توجهی نکند حتی اگر انگیزه‌اش درست باشد نه تنها پاداشی نمی‌بیند بلکه مملکن است عذاب بکشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول