اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد

کاهش تولید شیر در اثر شایعات در مورد «پالم»

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از کاهش تولید شیر در اثر شایعات در مورد «پالم» خبر داد.

کاهش تولید شیر در اثر شایعات در مورد «پالم»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی همتی در بازدید از خط تولید شرکت شیر پگاه فارس، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید دارد که مجموعه‌های تولیدی که در هفت، هشت سال گذشته دچار مشکل شده‌اند به فضای تولید و کسب ‌و کار برگردند تا در اشتغال کشور نیز شاهد رونق دوباره‌ای باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با این نگاه حمایتی دولت تدبیر و امید از صنایع، تلاش‌های گسترده‌ای در راستای احیای صنایع تعطیل‌شده و مشکل‌دار این استان صورت گرفت که نخستین ثمرات آن از سرگیری فعالیت کارخانه‌های بزرگی مانند آزمایش و کابل‌سازی ایران بود.

وی اظهار کرد: کارخانه آزمایش مرودشت در هفته دولت تولید یخچال را بعد از سال‌ها توقف خط تولید از سر گرفت و کارخانه کابل‌سازی ایران نیز به‌عنوان کارخانه‌ای زیرساختی و بزرگ به فضای تولید کشور بازگشت و سایر کارخانه‌های مشکل‌دار نیز در حال بازگشت به عرصه تولید هستند.

همتی گفت: در کنار این صنایع، 28 واحد تولیدی لبنی در فارس مشغول فعالیت هستند که بخش مهمی از اشتغال این استان را به خود اختصاص داده‌اند و برخی مانند شیر پگاه فارس، افزون ‌بر 10 درصد محصولات خود را به خارج کشور صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: بیان حرف غیرعلمی و کارشناسی نشده درباره پالم سبب شد که این صنایع دچار مشکلات و با کاهش تولید مواجه شوند چراکه بازار محصولات آن‌ها دچار تزلزل شد، در حالی‌که نباید با اعلام چنین خبرهایی فضای ملی تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: در شرایطی که یک اشتغال برای ما حکم واجبات را دارد باید در گفتار و بیان خود بسیار دقت کنیم که در اثر این اظهارات، فرصت‌های شغلی از بین نروند.

همتی افزود: در سطح استان فارس و بنا بر تائید مراجع بهداشت و استاندارد، هیچ واحد تولیدی از پالم در محصولات خود استفاده نکرده و گزارشی از موارد استفاده آن در صنعت شیر فارس تاکنون دریافت نشده است.

وی ادامه داد: در فضای تنگ و تاریک اشتغال که ناشی از رکود و بی‌تدبیری در گذشته است، باید صنعت شیر و فرآورده‌های لبنی را تقویت کنیم تا اشتغال بیشتری را در این بخش شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پاسخ به این سؤال که آیا خسارتی به صنعت شیر بابت کاهش خط تولید در اثر طرح مسئله پالم پرداخت خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: اسم این موضوع را خسارت نمی‌گذارم چراکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راستا نقش مخربی نداشته، اما با این‌حال دولت در چهارشنبه گذشته مصوبه‌ای در راستای حمایت 53 هزار میلیارد ریالی از بخش تولید داشته است که باید اجازه داد تا متن این مصوبه به دست ما برسد و مشخص شود که چه سهمی از این رقم به صنعت شیر تعلق می‌گیرد.

همتی گفت: در سال جاری 200 میلیارد ریال یارانه به دامداران استان فارس پرداخت ‌شده و پرداخت یارانه سه‌ماه دوم سال جاری نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/2448/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول