اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علمای تشیع

کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» برگزار شد

با حضور علمای تشیع کنگره بزرگ «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» برگزار شد.

کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، همزمان با دومین روز از هفته نکوداشت تبریز، کنگره بزرگ «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و علمای تشیع برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در این مراسم با تقدیر از حضور میهمانان کشوری و استانی در این کنگره اظهار کرد: هفته نکوداشت تبریز از 22 تا 27 شهریورماه در این شهر با ویژه‌برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود که امروز با برگزاری این کنگره در دومین روز از این هفته قرار داریم .

دبیر ستاد هفته نکوداشت تبریز  افزود: این هفته با شعار «تبریز فیروزه جهان اسلام» با اقتباس از مسجد کبود تبریز نامگذاری شده و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و دینی در جهت نمایش هویت دینی مفاخر و مشاهیر تبریز به نسل امروز و نیز مردم جهان اسلام، ایجاد فضای سالم جهت صیانت از فرهنگی بومی، بهادادن به هویت دینی، حفاظت از میراث معنوی، زمینه‌سازی برای دیپلماسی فرهنگی و معرفی تبریز به عنوان شهری پیشرو در نهضت‌ها و قیام‌های 100 سال اخیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در پی تدوین سند راهبردی است تا با تدوین این سند آرمانشهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع در افق 1404 محقق شود.

وی افزود: با توجه به سند فوق برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت طراحی می‌کنیم تا ان‌شاءالله بدین طریق در زمانی مشخص به نقطه‌ای برسیم که در شان جایگاه تبریز باشد. امید است که بتوانیم با اجرای این طرح در سال 1404 تبریز را تا حد آرمانشهری که از همه نظر (عمرانی، رفتاری،مبلمان شهری و...) در جهان اسلام الگو باشد، برسانیم.

انتهای پیام/60002/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول