اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد

افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایران و پاکستان توافق کرده‌اند که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را به بیش از 5 میلیارد دلار برسانند.

افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با سرکنسول پاکستان با اشاره به برخی تحرکات ناامنی و حوادث تروریستی در مناطق مرزی دو کشور، از دولت پاکستان خواست تا اجازه ندهد خاک این کشور همسایه، محل اختفا و پناهگاه برای اشرار باشد.

وی افزود: اختفا و اسکان تروریست‌ها در کنار مشکلات سیاسی پاکستان برای این کشور به منزله تهدیدی جدی خواهد بود و ثبات و امنیت پاکستان را تهدید خواهد کرد.

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان با اشاره به توافق دو کشور برای تحویل و استرداد مجرمان خواستار اعمال حاکمیت بیشتر پاکستان در مناطق مرزی شد و افزود: پاکستان باید با اقتدار و حضور بیشتر از بروز حوادث در مرزهای دو کشور جلوگیری کند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح روابط اقتصادی، تجاری و مبادلات مرزی میان دو کشور بیان کرد: دو کشور باید برای فعال‌ کردن مبادلات تجاری در دو سوی مرز با یکدیگر همکاری کنند.

وی بر آمادگی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه‌های مرزی مناطق پیشین و ریمدان تاکید کرد و گفت: دو دولت توافق کرده‌اند که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی خود را به بیش از 5 میلیارد دلار برسانند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ایران آمادگی دارد با اصلاح شبکه ریلی و اتصال آن به خط راه‌آهن پاکستان بخش حمل و نقل ریلی خود را گسترش دهد.

این مسئول همچنین از اعلام آمادگی ایران برای راه‌اندازی خط حمل و نقل دریایی بین چابهار و بندر گوادر پاکستان خبر داد و اذعان کرد: در زمینه تامین برق ایالات سند و پنجاب و بلوچستان ایران توانایی و آمادگی دارد تا برق این ایالات را به میزان هزار و 300 کیلووات تامین کند و در صورت اعلام نیاز بیشتر کشور پاکستان نیز استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید و صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر و نو را خواهد داشت.

در این دیدار قریشی سرکنسول کشور پاکستان با ابراز خرسندی و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مقام معظم رهبری سلام ویژه مقامات ایالت بلوچستان پاکستان را به استاندار ابلاغ کرد و گفت: مردم دو کشور روابط عمیق تاریخی و تجاری با هم دارند و این روابط باید توسعه یابد.

وی خواستار رفع برخی موانع بر سر راه ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور شد و آمادگی کشورش را برای پیگیری و شناسایی عوامل شرارت و ناامنی در مناطق مرزی اعلام کرد.

سرکنسول پاکستان در این دیدار دعوتنامه رسمی محمدخان آچکزهی حکمران ایالت بلوچستان را برای دیدار استاندار سیستان و بلوچستان از این ایالت به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام/75009/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول