اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین خبر داد

راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین به منظور حفظ آثار شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین که عصر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سی و چهارمین سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس 700 عنوان برنامه برای اجرا پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به این‌که شعار بزرگداشت هفته دفاع مقدس سال جاری «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» است، افزود: عزتی که امروز داریم به جهت ایستادگی بود که دیروز جوانان داشتند و انشاالله تعالی فردا را نیز به دنبال داشته باشد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: هشت سال حماسه و ایستادگی که توسط فرزندان عاشورایی شکل گرفت، امروز گنج ارزشمندی است که در اختیار ما قرار دارد و باید قدردان آن باشیم.

طاهرخانی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس معنویتی است که مردم ما به آن عشق می‌ورزند و با علاقه‌ای که به دفاع مقدس و شهدا دارند، این ارزش‌ها را ارج می‌نهند.

وی عنوان کرد: پاسداشت این فرهنگ و حفظ بخشی از خدمات ارزشمند ایثارگران و شهدا در دوران هشت سال دفاع قدس در این یک هفته مرور می‌شود زیرا بخشی از قدرت دفاعی کشور باید در این هفته برای نسل نوجوان و جوان که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، تبیین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان این‌که دفاع ما ارزشی و دارای معنویت و اعتقاد بود، تصریح کرد: توکل رزمندگان به خداوند متعال و اعتقادات قلبی مردم به امام راحل و اهل‌بیت(ع) موجب شد خیل عظیمی از مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کنند که امروز این افراد باید الگوی نسل جدید باشند.

طاهرخانی گفت: دفاع ما همچنان باقی است، چراکه تهدیدات دشمنان این نظام مقدس همچنان ادامه دارد و تنها چیزی که تغییر کرده صحنه نبرد و سلاح‌هایی است که استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: مقاومت و بیداری اسلامی که امروز در کشورهای مختلف شاهد آن هستیم، ثمره مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: امروز در مقاومت مردم غزه شاهد تجلی یافتن ارزش‌های دفاع مقدس هستیم بنابراین بر همه ماست که ارزش‌های دفاع مقدس را قدر بدانیم و در حفظ آن بکوشیم.

طاهرخانی افزود: ارزش‌های دفاع مقدس باید محافظت شده و برای آیندگان باقی بماند تا آنان بدانند در گذشته چه انسان‌های بزرگواری برای حفاظت از این خاک جنگیدند و جان و مال خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس اضافه کرد: مقدمات راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان قزوین فراهم شده و هیئت امنای این مرکز شرح وظایف خود را از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس دریافت کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: همه آثار شهدا، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ثبت شده و در این مرکز نگهداری می‌شود تا یکی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ ارزش‌ها دفاع مقدس تحقق یابد.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: بازخوانی عملیات والفجر چهار در محل تیپ 82 صاحب‌الأمر(عج) یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که هر شب پس از نماز مغرب و عشا با رزمایش عملیات والفجر چهار به همراه خاطره‌گویی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح استان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، همایش پیاده‌روی خانواده‌ها، برگزاری یادواره‌های شهدا، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس 14 منطقه آموزش و پرورش استان توسط جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بزرگداشت دفاع مقدس در سال جاری است.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول