اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار مطرح کرد

لزوم حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان با استعداد

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: در راستای حمایت از دانش‌آموزانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شدند، جامعه نیکوکاری ابرار از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کند.

لزوم حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان با استعداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اصغر خامنوی ظهر امروز در همایش اعطای گواهینامه بورسیه تحصیلی به 78 دانش‌آموز کرمانی که در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان از 135 سال پیش همیشه در امور خیرخواهانه پیشقدم بودند.

وی افزود: کم‌وبیش تمام آحاد مردم شاهد انجام امور نیکوکارانه از فعالان و خیران اتاق بازرگانی بوده‌اند.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: در اواخر دوره قبل نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و روسای اتاق‌ها به‌دلیل تمرکز بر فعالیت‌های خیرخواهانه اتاق و هدفمند شدن فعالیت‌ها بنای تاسیس جامعه نیکوکاری ابرار را گذاشتند.

وی افزود: از سال 88 فعالیت این موسسه وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع  و معادن ایران آغاز شد که طرح حمایت تحصیلی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند بر اساس شناسایی این دانش‌آموزان در مناطق دورافتاده با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت.

خامنوی مطرح کرد: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام و آموزش و پرورش موفق به تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان با استعداد و بی‌بضاعت شدیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان به‌دلیل وضعیت اقتصادی و مشکلات خانوادگی ترک تحصیل کردند، گفت: استعدادهای این دانش‌آموزان که در نهایت رشد و تعالی کشور را به دنبال دارد، متوقف شد و در این راستا قدم‌هایی برداشتیم که امیدواریم آثار آن را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار متذکر شد: فعالان اقتصادی از این فرصتی که به دست آمد در راستای احسان بزرگ برای مسئولیت اجتماعی که برعهده دارند به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: رشد و پایداری کشور در گرو این اقدامات خیرخواهانه است که نتایج مطلوبی برای کشور دارد.

خامنوی اعطای بورسیه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت را بر اساس ضوابط از پیش تعیین‌شده عنوان کرد و گفت: این ضوابط قطعا با در نظر گرفتن بسترسازی رشد استعدادهای دانش‌آموزان و خانواده‌های محروم در نقاط دورافتاده کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که امروز فرزندان آنها بورسیه تحصیلی را دریافت می‌کنند، باید توجه و تلاش ویژه‌ای برای تداوم راه این دانش‌آموزان داشته باشند و نگذارند مسائل حاشیه‌ای در رشد و بالندگی استعداد فرزندانشان خدشه‌ای وارد سازد.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: در صورتی که خانواده‌ها در این راستا نیاز به مشاوره و همفکری داشته باشند رابطان اتاق بازرگانی، کمیته امداد امام (ره) و جامعه نیکوکاری ابرار آماده ارائه خدمات راهنمایی و پشتیبانی از آنها هستند.

وی افزود: در دستورالعمل‌ها برای پیشرفت دانش‌آموزان نیاز است تا در پایان هر ترم کارنامه تحصیلی به حامیان آنها ارائه شود، لذا خانواده‌ها به‌موقع کارنامه‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

خامنوی تاکید کرد: به‌ منظور پشتیبانی و حمایت از این دانش‌آموزان امکان ارتباط مکاتبه‌ای میان دانش‌آموزان و ابرار فراهم شده است که پرسشنامه‌هایی از طریق پست ارسال می‌شود و دانش‌آموزان از این طریق با ما در ارتباط هستند.

وی گفت: امیدواریم دانش‌آموزان نیز قدر این فرصتی که برای آنها فراهم شده است را بدانند و پس از دریافت بورسیه‌های تحصیلی به سمت افق‌های بالاتر تحصیلی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/80028/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول