اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

برافراشته شدن مجدد پرچم داعش در پایتخت ازبکستان

طی یک ماه اخیر و برای سومین مرتبه، پرچم داعش در میادین مختلف شهر تاشکند برافراشته شد.

برافراشته شدن مجدد پرچم داعش در پایتخت ازبکستان

به گزارش خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از پایگاه تحلیلی «محله »، مامورین امنیتی شهر «تاشکند» امروز (چهارشنبه) یک بمب را که بر روی آن پرچم «داعش »نصب شده بود را در یکی از مناطق شهر تاشکند خنثی کردند.

این بمب در منطقه «شانگهای توخورسک»در حومه شهر تاشکند و کنار بانک ملی ازبکستان قرار داشت.

این منبع خبری می‌افزاید، پس از اطلاع مامورین امنیتی تاشکند، تمام مسیرهای منتهی به این خیابان مسدود شد و در نهایت این بمب خنثی شد.

در 19 آگوست (25 مرداد) سال جاری نیز شماری از افراط گرایان در «یونس آباد» شهر تاشکند اقدام به برافراشتن پرچم داعش کردند و سپس از منطقه گریختند.

بر اساس این گزارش، تاکنون منابع رسمی و امنیتی ازبکستان در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند، اما برخی منابع از جستجوی گسترده نیروهای امنیتی برای پیداکردن مظنونان این حادثه خبر می‌دهند.

این اقدام افراط گرایان در حالی در شهر تاشکند صورت گرفت که رئیس جمهور ازبکستان در مراسم روز استقلال این کشور ضمن محکومیت شدید اقدامات و خشونت‌ گروه‌های افراط گرا در عراق، نسبت به نزدیک شدن به مرزهای این کشور توسط گروه‌های گروه‌های تندرو هشدار داد.

بر اساس آمار رسمی موجود، هم اکنون از کشورهای آسیای مرکزی صدها نفر از جوانان در جنگ سوریه حضور دارند، بنابر اعلام آمار از طرف کشورهای عربی در حال حاضر 250 قزاق، 100 قرقیز، 190 تاجیک، 500 ازبک‌ تبار و 360 نفر ترکمن در این کشورها مشغول به جنگ هستند که از طریق مسیرهای مختلف خود را به سوریه می‌رسانند.

به گفته کارشناسان، شرکت جوانان آسیای مرکزی و به خصوص ازبک‌ها در جنگ سوریه، زنگ خطری برای دولت‌ها و تهدیدی برای منطقه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول