اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

محموله کمک‌های بشردوستانه اکوادور به غزه رسید

محموله کمک‌های بشردوستانه اکوادور به مردم بی‌دفاع فلسطین به گذرگاه مرزی «رفح» در نوار غزه رسید.

محموله کمک‌های بشردوستانه اکوادور به غزه رسید

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، محموله 48  تنی کمک‌های بشردوستانه اکوادور به ملت بی‌گناه فلسطین به گذرگاه مرزی «رفح» رسید تا پس از تکمیل مراحل قانونی و کنترلی بین مردم توزیع شود.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: نماینده اکوادور در کاروانی به همراه تانک‌های نظامی از کویر مصر، کانال «سوئز» (راه ارتباطی دریای «مدیترانه» با دریای «سرخ») و شهر «اسماعیلیه» (واقع در نوار شمال‌غربی کانال «سوئز») عبور کرده و به نقطه مرزی عبور محموله‌ها و انسان‌ها رسید.

این محموله با حفاظت نیروهای نظامی، حداقل سه بار تغییر وسیله نقلیه و تدابیر امنیتی سرانجام با عبور از 500 کیلومتر نوار موازی دریای «مدیترانه» به نقطه مرزی رسید.

«خرمان اسپینوزا» سفیر اکوادور در «قاهره» به روزنامه‌نگارانی که به همراه این محموله سفر می‌کنند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز عملیات توزیع محموله کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه به اتمام برسد، این شهر طی حملات اخیر رژیم اسرائیل بیشترین آسیب را دیده است.

«اسپینوزا» در این خصوص خاطرنشان کرد که با وجود موانع و مشکلات زیاد سرانجام دولت اکوادور توانست به تصمیم خود جامه عمل بپوشاند، و این اراده دولت، نهادها و مهم‌تر از همه ملت اکوادور در راستای حمایت از فلسطین است.

این محموله باید به وسیله 3 کامیون که از مصر می‌آیند انتقال پیدا کند و سپس به وسایل نقلیه‌ای که از نوار غزه آمده‌اند جابه‌جا شود.

وی افزود: ما با دولت خودگردان و هلال احمر فلسطین مراسم کوچکی نیز برگزار خواهیم کرد.

هیئت نمایندگی اکوادور متشکل از «خوان مریگت» معاون اداره امور مهاجران وزارت امور خارجه اکوادور، تعدادی از نمایندگان وزارت امور خارجه این کشور، برخی از رسانه‌های مطبوعاتی و یک مترجم می‌باشد.

محموله کمک‌های اکوادور برای رسیدن به «رفح» از راه‌های بیابانی با دمایی بالاتر از 35 درجه سانتیگراد عبور کرده و شامل غذاهای فاسدنشدنی، پوشاک و وسایل پزشکی است.

به گزارش فارس، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در راستای حفظ همدردی و همبستگی با مظلومان فلسطینی و گسترش روابط دوستانه با این کشور در طول جنگ 51 روزه اخیر غزه با رژیم غاصب اسرائیل بارها با ابراز حمایت خود از این مردم بی‌گناه و ارسال کمک، عدالت و حقانیت خود را در عرصه بین‌المللی ثابت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول