اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آقاتهرانی:

ولایت بزرگ‌ترین نعمت است/ عمل به امر به معروف از ادارات آغاز شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایت‌فقیه بزرگ‌ترین نعمت است، گفت: تقوای جمعی باید در جامعه گسترش یافته و عمل به امر به معروف از ادارات آغاز شود.

ولایت بزرگ‌ترین نعمت است/ عمل به امر به معروف از ادارات آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی ظهر امروز در یادواره 150 شهید بخش شال در مسجد جامع این شهر ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس و سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدحسن شالی اظهار داشت: اسلام در بین تمام ادیان الهی ممتاز و کامل‌ترین دین است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی قرآن کریم را به عنوان کامل‌ترین کتاب و وصیش و پیامبر اسلام را به عنوان کامل‌ترین پیامبر بر مسلمانان فرو فرستاده که اسلام آوردن ما نیز لطف الهی بوده است.

آقاتهرانی با برشمردن اصول دین و اینکه این احکام به طور عملی باید وارد زندگی شود، بیان کرد: آمادگی برای عمل خیر به معنای تقوا است؛ ایمانی که در دل آدمی است تنها با عمل صالح قابل مشاهده است؛ عمل صالح نشان دهنده ایمان فردی است.

وی با بیان اینکه گفتار، کردار و شنیدار انسان‌ها همه باید برای رضای الهی و از روی ایمان باشد، بیان کرد: سیره آیت‌الله شالی رحمت‌الله نیز این مسئله بوده است که جایگاهی والا امروز نصیبشان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقوای فردی و جمعی و اینکه تقوا باید از دوران کودکی انسان شروع شود، تصریح کرد: هر مسئول و نهادی برای گسترش تقوای جمعی باید تلاش داشته و احساس تکلیف کند.

آقاتهرانی با بیان اینکه باید جامعه به سوی امر به معروف رفته و امور خیر مورد تشویق قرار گیرد،ادامه داد: شهدا و ائمه صف اول عمل به قرآن کریم و اهل امر به معروف بوده‌اند کسانی که در اداره‌ها و دستگاه‌ها شاغل هستند نسبت به این مسئله و احیای امر به معروف جدیت به خرج دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با برشمردن تفاوت‌های میان نظام ولایی و غیر و اینکه راه از بیراهه امروز روشن است، تصریح کرد: اطاعت از ولی‌فقیه اشاره همیشگی عالمان اعلامی همچون آیت‌الله شالی بوده است.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه فرصت‌ها زودگذر هستند بنابر این هر آنچه می‌کنیم باید برای خدا باشد، گفت: هیچ نعمتی بالاتر از سایه ولایت و حکومت اسلامی نیست.

وی با اشاره به ضرورت تربیت اسلامی و توجه به خانواده حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص اطاعت الهی ذکر کرد و افزود: اطاعت و بندگی مقدمه رسیدن به جایگاه والا در دنیا و آخرت است؛ و آیت‌الله شالی نیز با عمری مراقبت مصداقی برای این امر است.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین در مجلس، مجتبی ثمره هاشمی دستیار و مشاور ارشد رئیس جمهور در دولت پیشین و ابوالفضل طاهرخانی معاون سابق استانداری قزوین هم در یادواره امروز شهر شال حضور به هم رساندند.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول