اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بهرام‌پور در گفت‌وگو با فارس:

انس عمومی با قرآن در کوتاه‌مدت نیز ممکن است/ مسئولان از خود شروع کنند

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه انس عمومی با قرآن کریم در بازه زمانی کوتاه نیز امکان‌پذیر است، گفت: برای تحقق این مطالبه رهبری مسئولان باید ابتدا خودشان با قرآن مأنوس شوند.

انس عمومی با قرآن در کوتاه‌مدت نیز ممکن است/ مسئولان از خود شروع کنند

«ابوالفضل بهرام‌پور» مفسر و مترجم قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش مسئولان در ارتقای فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمایشات و مطالبات مهمی در رابطه با قرآن کریم دارند که عمل به آنها می‌تواند موقعیت قرآنی ما را در جهان متحول سازد.

مسئولان به جای ارائه راهکار عملی برای تحقق مطالبات رهبری، شعار می‌دهند

وی با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به محقق ساختن مطالبات رهبری، تصریح کرد: مجری عمل به مطالبات رهبری عموماً مسئولان قرآنی هستند اما متأسفانه مدیران قرآنی ما برنامه و طرح عملی برای تحقق مطالبات رهبری ندارند و بیشتر از اینکه عمل کنند، شعار می‌دهند.

بهرام‌پور با بیان اینکه پیشرفت در امور قرآنی بیش از هر چیزی نیاز به همکاری مسئولان دارد، خاطر نشان کرد: مسئولان نقش مهمی در تغییر جامعه دارند به طوری که در احادیث نیز داریم برای اصلاح جامعه باید حاکمان و عالمان اصلاح شوند بنابراین ابتدا باید مسئولان ما به امور قرآنی توجه داشته باشند تا مردم نیز به این امر اهمیت دهند.

برای تحقق انس عمومی با قرآن از مسئولان شروع کنیم

وی با اشاره بر لزوم اجرای صحیح برنامه‌های کارآمد، گفت: آموزش مرحله‌ای و توجه به آیات قرآنی در رفتار و عملکرد مردم تأثیر می‌گذارد بنابراین جامعه قرآنی که انس بیشتری با آیات الهی دارند موظفند با برگزاری کلاس‌های جذب، مردم را به سوی انس با قرآن تشویق کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مطالبه رهبری برای گسترش انس عمومی با قرآن کریم می‌تواند در کوتاه مدت نیز محقق شود، تصریح کرد: برای فراگیری انس عمومی با قرآن باید از مسئولان آغاز کرد به طوری که در همه ادارات و شرکت‌ها یکی از شرایط مهم استخدام حداقل تسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم باشد.

حداقل 10 دقیقه قرآن بخوانیم

بهرام‌پور ادامه داد: اگر آموزش‌های قرآن را برای افراد مختلف در نظر بگیریم و به تناسب شغل و سن افراد آیات کاربردی و آموزه‌هایی از قرآن استخراج کنیم و همچنین در حین کار زمانی را به تلاوت و یادگیری قرآن کریم اختصاص دهیم به طور حتم انس با قرآن هدفمند پیگیری می‌شود.

وی به همه مردم توصیه کرد که حداقل 10 دقیقه از زمان خود را در روز به تلاوت قرآن بپردازند و گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش مهمی در گسترش فرهنگ قرآنی دارد بنابراین با پخش آیاتی از قرآن کریم در زمان‌های مختلف می‌تواند افراد را به سمت خواندن آیاتی از قرآن کریم سوق دهد تا حداقل 10 دقیقه از زمان مردم به انس با قرآن اختصاص یابد.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول