اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیر کل بنیاد شهید استان تهران در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان:

به کمک شهرداری برای خدمت رسانی به جانبازان نیازمندیم

مدیر کل بنیاد شهید استان تهران با اشاره به محدودیت های مقرراتی و اعتباری این بنیاد برای تامین نیازهای جانبازان گفت: شهرداری تا اینجا هم به ما بسیار کمک کرده و نیازمند تداوم این کمک ها هستیم.

به کمک شهرداری برای خدمت رسانی به جانبازان نیازمندیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس؛ حمیدعلی صمیمی در همایش تکریم همسران جانبازان اعصاب و روان که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن بزرگداشت سالروز شهادت سرداران فکوری، فلاحی، جهان آرا، کلاهدوز و نامجو گفت: نوع مجروحیت از جنگ در جانبازان اعصاب و روان بسیار خاص است؛ زیرا نمی توان میزان آسیب دیدگی آنها را مثل جانبازان فیزیکی به راحتی اندازه گیری و درمان کرد.

وی ادامه داد: در روند انجام امور مربوط به ایثارگران، ما با خود جانبازان تنها چند لحظه در تماس هستیم، اما اغلب زمان های طولانی با همسران و فرزندان آنان در تماس هستیم و می دانیم تحمل این شرایط برای آنان بسیار سخت است. به همین دلیل لازم است توجه ویژه ای نسبت به خانواده این گروه از ایثارگران مبذول شود.

صمیمی افزود: بعضی از جانبازان اعصاب و روان، جانباز مزمن هستند که در بیمارستان نیایش بستری می شوند و بعضی جانباز حاد هستند که در بیمارستان صدر حضور می یابند و باید آنها را در بیمارستان نگهداری کنیم و بعد از مراقبت و درمان، به خانه بازمی گردند که مجددا دچار مشکل می شوند و این رفت و آمدهای مکرر به بیمارستان، اذیت کننده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان تهران اضافه کرد: درمان جانبازان به طور کامل توسط بنیاد شهید انجام می شود، اما بعضی داروهای خارجی برای درمان آنان لازم است که عموما هزینه تامین آنها پرداخت نمی شود. گاهی نیز جانبازان برای تسکین درد خویش، میزانی بیش از دُز تجویز شده توسط پزشک مصرف می کنند که برای تامین آن، از بازار آزاد دارو می خرند.

وی همچنین گفت: درمان بعضی از جانبازان نیز به مسکن های قوی نیاز دارد و اصطلاحا این عزیزان وابسته به دارو هستند که این داروها عوارض جانبی به همراه دارد، مثلا بعد از یک دوره میان مدت مصرف دارو، جانباز دندان های خود را از دست می دهد که خود به خود هزینه های دندانپزشکی را نیز به همراه دارد.

صمیمی در ادامه گفت: همچنین پیک سلامت برای تهیه و ارسال دارو به در منازل جانبازان مورد نیاز است. علاوه بر این، برای برگزاری اردوهای گوناگون برای جانبازان دچار مشکلات اعتباری هستیم. زیرا جمعیت خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران در تهران بالاست. ما در تهران 49 هزار جانباز و 22 هزار و 700 شهید داریم که 17 هزار فرزند شهید و 18 هزار و 500 والدین شهید در قید حیات داریم. بنابراین تهیه خدمات اردویی برای این جمعیت، نیاز به کمک دارد.

مدیرکل بنیاد شهید استان تهران اذعان داشت: البته شهرداری تا اینجای کار هم به ما بسیار کمک کرده، اما به دنبال جلب کمک های بیشتر از شهرداری و دولت برای بهبود وضعیت جانبازان هستیم.

وی با اشاره به مشکلات مسکن جانبازان گفت: ما به جانبازان 72 میلیون وام مسکن با بازپرداخت 20 ساله می دهیم که با گرانی مسکن در تهران، آنها باید دست کم معادل این مبلغ را خودشان فراهم کنند تا بتوانند در جنوب شهر صاحب خانه شوند.

صمیمی در ادامه گفت: ما نیاز به مراکز نگهداری تخصصی برای جانبازان داریم. در حال حاضر یک مرکز ویژه قطع نخاع با ظرفیت پذیرش 200 نفر در منطقه یک در حال احداث است که شهرداری منطقه یک نیز همکاری های لازم را در این زمینه با بنیاد شهید داشته است. اما برای جانبازان اعصاب و روان نیاز به بیمارستان داریم. البته در حال حاضر دو بیمارستان در اختیار داریم و یک بیمارستان نیز در شهریار هست که لازم است تعداد این مراکز افزایش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول